۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰

استاندار گیلان:

دانش آموزان موتور محرک مشارکت های اجتماعی هستند

دانش آموزان موتور محرک مشارکت های اجتماعی هستند

رشت- استاندار گیلان دانش آموزان را موتور محرک مشارکت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: دانش آموزان با توانمندسازی علمی و ارتقای سطح دانش و تزکیه می‌توانند کشور را از هر گزندی حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در نشست صمیمی با تشکل‌های دانش آموزی استان گیلان در سالن غدیر استانداری با تاکید بر مشارکت اجتماعی جهت ساخت آینده بهتر، اظهار کرد: توسعه بیشتر استان گیلان نیازمند حضور فعالانه دانش آموزان است و این قشر، موتور محرکه مشارکت‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵۸۰ شهید دانش آموز گیلانی، تصریح کرد: ۱۳ آبان و سالروز تبعید امام راحل، زمینه ساز پیدایش انقلاب اسلامی و نابودی دیکتاتوری منحوس پهلوی بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه امام راحل همواره بر تقویت روحیه استکبارستیزی مردم از سنین پایه و دانش آموزی تاکید داشتند، افزود: علت اصلی دشمنی‌های آمریکا با نظام اسلامی ایران و مردم، به‌جهت سیاست‌های ظالمانه آنها است که توسط ملت ما پذیرفته نمی‌شود.

توانمند شدن شرط نپذیرفتن ظلم مستکبران است

زارع با بیان اینکه ملت ایران سلطه آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: شرط اصلی نپذیرفتن ظلم هر مستکبری، توانمند شدن است و توانمندی هر کشوری با نیروی انسانی آن کشور شکل می‌گیرد و دانش آموزان با توانمندسازی علمی و ارتقا سطح دانش و تزکیه می‌توانند کشور را از هر گزندی حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که دولت‌های استکباری به ویژه آمریکا در تلاش هستند مردم ایران را با تشدید تحریم‌ها به زانو درآورند، عنوان کرد: نقطه قوت مقاومت، توانمندی و استفاده جوانان ما از فناوری و دانش روز است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دانش آموزان باید با تلاش حداکثری الگوی سایر اقشار باشند، بیان کرد: آموزش و پرورش بیشترین بار مسئولیت تحقق آرمان‌های ملت را بر دوش دارد و چشم امید همه به دانش آموزان و آینده سازان است.

وی تقویت علم، تفکر انتقادی، دین داری و اخلاق مداری در سطح مدارس را ضروری برشمرد و گفت: اگر کشور ما نیروی متعهد و متخصص داشته باشد می‌تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

زارع با تاکید بر مهارت آموزی و زمینه‌سازی برای توانمندسازی کشور در حوزه تولید و اقتصاد، ادامه داد: کشور ما نیازمند متخصصانی ماهر است که چرخ اقتصاد و تولید کشور را بچرخانند و کسانی که در مدارس خاص مثل هنرستان تحصیل می‌کنند در توسعه استان و کشور تأثیرگذار هستند.

تلاش حداکثری برای پیشبرد اهداف انقلاب

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: هدف ما این است که آموزش در شرایط کرونایی با تمام سختی‌ها تعطیل نشود و با وجود تمام مشکلات، آموزش مجازی را ادامه می‌دهیم.

محمد رحمتی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف انقلاب تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم، افزود: در اصلاح امور و تصمیم گیری‌های خود از نظرات دانش آموزان بهره می‌گیریم.

کد خبر 5063613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha