۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵

با تشدید شیوع بیماری در قزوین صورت گرفت؛

اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا در قزوین

اعمال محدودیت‌های جدید برای مقابله با کرونا در قزوین

قزوین _ جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین از اعمال محدودیت‌های جدید در قزوین برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر منوچهر حبیبی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین که صبح پنجشنبه برگزار شد اظهار کرد: محدودیت‌های اعمال شده تا به امروز موفقیت آمیز نبوده و باید شرایط را با اقدامات اساسی تغییر دهیم.

وی افزود: اگر راهکاری معقول و در اثرگذار اتخاذ نکنیم باید منتظر شرایط بدتر و فاجعه بارتری را شاهد باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: همه امکانات و ظرفیت‌های استان باید در اختیار مهار کرونا باشد چون اصلاً جان انسان‌ها شوخی بردار نیست.

وی بیان کرد: قرنطینه معکوس برای افراد با سن بیش از ۶۵ سال باید در استان اجرایی شود و در حد توان از بیرون آمدن افراد با این سن از خانه پیشگیری شود.

حبیبی تصریح کرد: از همه معلمان خواهش می‌کنیم با آموزش سه دقیقه‌ای راهکار مقابله با پیشگیری از کرونا به دانش آموزان به مقابله با کرونا کمک کنند.

وی بیان کرد: محدودیت‌ها در استان تا به امروز جواب نداده و از این پس ممنوعیت‌هایی را از روز شنبه و به مدت دو هفته انجام خواهیم داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: محدودیت‌های ترافیکی استان‌های همجوار در استان ما نیز اثرگذار بوده و شاهد کاهش ۳۸ درصدی تردد در محورهای استان بوده ایم.

وی تصریح کرد: کادر درمان و پزشکی ۸ ماه است که تمام قد و شبانه روزی با کرونا جنگ می‌کنند و کار فرسایشی و خسته کننده شده است و باید کمک کنیم تا بار بر روی دوش آنها کم شود.

حبیبی اضافه کرد: ممنوعیت‌های اعمال شده باید سخت و قاطعانه اجرا شود تا شاهد اثرگذاری آن باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص بازار که مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی قزوین بود بنا شد طرحی تا فردا جمع بندی و از ناحیه اصناف ممنوعیت‌هایی به صورت خودجوش اعمال خواهد شد.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا در استان قزوین بیان کرد: تالارهای پذیرایی در استان از روز شنبه به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد و رستوران‌ها فقط و فقط به صورت بیرون بر خدمات ارائه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: کافه‌ها، کافی شاپ و قهوه خانه‌ها و سالن‌های ورزشی با سقف زیر سه متر تعطیل خواهند شد.

حبیبی ادامه داد: آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و کلوپ های تفریحی و گیم نت‌ها تا دو هفته تعطیل خواهد شد.

وی گفت: تمامی بوستان‌ها و فضاهای سبز به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: تمامی آموزش‌ها در استان قزوین مجازی خواهد بود و فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی نیز تقویت خواهند شد.

وی در پایان اضافه کرد: در رابطه با سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و با تمام افرادی که مخل سلامتی مردم است به شدت برخورد باید بکنیم.

کد خبر 5064309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha