۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷

رئیس دادگستری خوشاب عنوان کرد:

نقش ضابطان قضایی در ایجاد اعتماد بین مردم

نقش ضابطان قضایی در ایجاد اعتماد بین مردم

سبزوار ـ رئیس دادگستری خوشاب گفت: ضابطین قضایی و صاحبان قلم نقش مهمی برای کمک به حل مشکلات و ایجاد اعتماد بین مردم دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر طیار صابری، ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح شعبه دوم قضائی دادگستری خوشاب گفت: با حذف دادستانی و واگذاری وظایف آن به رئیس دادگستری برای کمک به مردم و کاهش پرونده‌های قضائی، شعبه دوم قضائی امروز افتتاح و فعالیتش را آغاز می‌کند.

رئیس دادگستری خوشاب با اشاره به اینکه با انجام این اقدام در هزینه‌های بیت المال و وقت مردم صرفه‌جویی شده است، افزود: در گذشته ابتدا شهود باید در دادسرا و بعداً در قسمت قضائی شهادت می‌دادند ولی با حذف دادستانی فقط در حوزه قضائی شهادت می‌دهند.

وی با اشاره به حذف دادستانی در شهرستان‌های کوچکی نظیر خوشاب گفت: با تغییر ساختار قضائی در کل کشور تاکنون در کل کشور در ۹۰ حوزه قضائی این تغییرات انجام شده و با فعالیت شعبه دوم قضائی سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضائی بیشتر خواهد شد.

صابری با انتقاد از عدم اعتماد برخی از مردم شهرستان خوشاب به قضات در دادگستری‌ها و توهم داشتن نفوذ در بین قضات گفت: قضات دادگستری و پرسنل نیروی انتظامی از مظلوم ترین افراد در جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه ضابطین قضائی و صاحبان قلم نقش مهمی برای کمک به حل مشکلات و ایجاد اعتماد بین مردم دارند، افزود: برای ماندگاری بیشتر قضات در خوشاب باید اعتمادسازی بین مردم افزایش یابد.

سردار سلیمانی مرد عمل به قانون در عین اقتدار

در این مراسم حجت الاسلام سید قاسم دهقانی، امام جمعه شهرستان خوشاب با اشاره به بهره گیری از اخلاق حسنه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: برخی افراد فکر می‌کنند خوش اخلاقی یعنی زیر پا گذاشتن قوانین، در حالی که اینگونه نیست. سردار سلیمانی از افرادی بود که برای قوانین کشور احترام زیادی قائل بود و همچنین در کنار احترام و اجرای قانون از صلابت و اقتدار ویژه‌ای برخوردار بود.

در ادامه این مراسم ابوالفضل طاهری، دادستان سابق خوشاب با اظهار اینکه تلاش زیادی کردیم تا قتل در شهرستان خوشاب به صفر برسد ولی نشد، افزود: در حال حاضر این آمار به طور میانگین به یک نفر در سال رسیده است.

وی اضافه کرد: در طول چهار سال گذشته که مسئولیت دادستانی شهرستان خوشاب را داشتم با برخورد قاطع قضائی جرایمی مانند قتل و جرایم خشن به شدت در شهرستان خوشاب کاهش یافت.

در پایان این مراسم با اهدای لوحی توسط رئیس دادگستری خوشاب و امام جمعه این شهرستان از زحمات ۴ ساله طاهری به عنوان دادستان خوشاب قدردانی شد.

کد خبر 5064416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha