۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۸:۰۴

استاندار اردبیل عنوان کرد؛

پیشگیری از عادی انگاری کرونا با زبان هنر

پیشگیری از عادی انگاری کرونا با زبان هنر

اردبیل - استاندار اردبیل با بیان اینکه با زبان هنر می توان از عادی انگاری کرونا در بین مردم پیشگیری کرد، گفت: از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی باید به شیوه هنرمندانه ای استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنامجو در جلسه ستاد کنترل بیماری کرونا در مشگین شهر، آموزش چهره به چهره با استفاده از ظرفیت نیروهای مختلف اجتماعی، نهادها، سپاه و بسیج و امام جماعت مساجد در پیشگیری از کرونا را یادآور شد و اظهار کرد: فرهنگ سازی و تقویت این بخش‌ها با همکاری فعالان رسانه‌ای، فضای مجازی و هنرمندان امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه باید با زبان هنر از ظهور عادی انگاری کرونا در بین مردم جلوگیری کرد، افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی دارای بهترین ظرفیت برای فرهنگ سازی جهت جلوگیری از عادی شدن کرونا و انجام روش‌های پیشگیری به شیوه هنرمندانه ای است.

استاندار اردبیل شناسایی گروه‌های پرخطر و در معرض ابتلاء به کرونا را از دیگر اقدامات ضروری دانست و گفت: سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید شناسایی و مراقب‌های ویژه ای این جامعه عملیاتی شود.

بهنامجو اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی را برای مراقب از جامعه هدف خود در برابر ابتلاء به کرونا را مهم ارزیابی کرد و افزود: رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ضروری بوده و با هرگونه کوتاهی در این رابطه برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از مردم نسبت به موضوع سلامت و بهداشت حساس بوده و از اقدامات تبلیغی و فرهنگی در راستای کنترل این بیماری استقبال می‌کنند خاطرنشان کرد: تعدادی از هم استانی‌ها متأسفانه به بهانه‌های مختلف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و سلامت اطرافیان خود را نیز به خطر می‌اندازند.

استاندار اردبیل به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استقرار قرارگاه مقابله با کرونا از سوی دولت، اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص وظیفه همه نهادها، گروه‌ها و سازمان‌ها ورود به بحث مقابله و فرهنگ سازی جهت کنترل بیماری کرونا به صورت عملیاتی است.

بهنامجو از پیگیری تجهیز بیمارستان مشگین شهر به دستگاه‌های مورد نیاز خبر داد و گفت: در خصوص تولید ماسک کمبودی در استان وجود ندارد و تنها مشکل عدم تمکن مالی برخی اقشار کم درآمد است که باید با همکاری خیرین و نهادها این مشکل نیز برطرف شود.

تبدیل ۱۶۶ پایگاه مقاومت بسیج مشگین شهر به پایگاه سلامت

فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه از اعمال محدودیت‌های جدید در شهرستان خبر داد و گفت: با وجود اقدامات جدی در پیشگیری از بیماری کرونا، وضعیت در این شهرستان بحرانی و سیاه است.

اکبر صمدی با بیان اینکه اکیپ‌های بازرسی مرکز بهداشت شهرستان مشگین شهر مدام در حال گشت و بازرسی از اصناف هستند، افزود: در این بازرسی‌ها اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند پلمپ و تعدادی نیز اخطار گرفتند.

وی از همکاری گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیج در پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان قدردانی کرد و گفت: در همین راستا ۱۶۶ پایگاه مقاومت بسیج به پایگاه سلامت تبدیل شده و در حال اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی برای کاهش ابتلاء به ویروس کرونا هستند.

کد خبر 5064895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha