۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:

فعالان صنعت ساختمان به استانداردسازی محصولات توجه کنند

فعالان صنعت ساختمان به استانداردسازی محصولات توجه کنند

اصفهان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ضروری است که صنایع فعال در تولید محصولات ساخت و ساز به رعایت استانداردهای مورد نیاز برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها توجه کنند.

محسن گلابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه استفاده از برخی از تجهیزات به روز در ساختمان‌ها مشکل آفرین است، اظهار داشت: باید توجه داشت که تکنولوژی‌های جدیدی در صنعت ساختمان ایجاد شده که این امر می‌تواند از سویی مناسب و از سوی دیگر نامناسب باشد.

وی افزود: برخی از این تجهیزات دارای قیمت‌های زیاد و از توان خرید مردم خارج است و برخی اجناس ارزان قیمت نیز استاندارد لازم را برای استفاده در فضای ساختمانی را ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امروزه در برخی از منازل مسکونی شاهد استفاده از چوب در دیوارها و حتی استفاده از این محصول در نمای ساختمان هستیم، ابراز داشت: باید توجه داشت که این امر استاندارد نیست چرا که سرعت اشتعال چوب هشت متر بر ثانیه است و اشتعال سریعی را در نماهای این چنینی شاهد هستیم.

شرایط اقتصادی امکان هزینه کرد برای ساخت و ساز دوبارهرا نمی‌دهد

وی اضافه کرد: باید همه وسایل استفاده شده در نما و داخل ساختمان پوشش استاندارد در برابر حریق را داشته باشد، اضافه کرد: این در حالی است که در تولید محصولات برای این امر به رعایت استانداردها کمتر توجه می‌شود و باید فعالان این عرصه به این امر مهم توجه بیشتری داشته باشند چرا که مردم در شرایط کنونی امکان هزینه دوباره برای ساخت و ساز را ندارند.

گلابی با بیان اینکه معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان همه ساختمان‌ها را از نظر ایستایی و ایمنی ظاهری رصد می‌کند، ابراز داشت: البته باید توجه داشت که لزوم بررسی میزان استاندارد بودن تجهیزات ساختمانی توسط دیگر نهادهای ذی‌ربط نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همه شرکت‌های تولید کننده تجهیزات ساختمانی می‌توانند با دریافت گواهی‌نامه ایمنی پنج ستاره از سازمان آتش نشانی اعتماد بهتری را بین شهروندان ایجاد کنند و برندسازی خوبی را داشته باشند.

کد خبر 5065154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha