۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۸:۵۴

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان:

شهرداری همدان در انعقاد قراردادهای حوزه فناوری ضعیف عمل کرده است

شهرداری همدان در انعقاد قراردادهای حوزه فناوری ضعیف عمل کرده است

همدان-رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان از آغاز جلسات بررسی شش‌دوازدهم بودجه سال۹۹ شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری همدان در تأمین مالی و انعقاد قراردادهای حوزه فناوری ضعیف بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بادامی‌نجات عصر دوشنبه در جلسه بررسی شش‌دوازدهم بودجه سال ۹۹ شهرداری، گفت: بررسی شش‌دوازدهم بودجه سال ۹۹ شهرداری یکی از اساسی‌ترین مباحث حوزه مدیریت‎شهری است که در این جلسات به دنبال شناسایی نقاط ضعف و قوت مدیریت‎شهری هستیم تا در حوزه اجرایی لحاظ شود.

بادامی‌نجات با بیان اینکه عملکرد دو مجموعه شورای شهر و شهرداری به‌هم گره خورده است؛ اظهار کرد: اگر شهرداری به درستی عمل کند، نشان‎دهنده این مهم بوده که عملکرد شورا خوب بوده و اگر شورای شهر، خوب اقدام کند، حرکت شهرداری می‌تواند پیش‌رو باشد.

وی گفت: بر اساس شواهد موجود، شهرداری همدان طی ۲ تا ۳ سال گذشته در بسیاری از مباحث نسبت به شهرهای هم‎تراز و برخی کلانشهرها، جلوتر است؛ به‌گونه‌ای اگر بتوانیم این عملکردها را با شاخصه‌، به عدد تبدیل کنیم، این ادعا به راحتی اثبات می‌شود.

بادامی‌نجات افزود: حوزه درآمد شهرداری و حوزه‌های مختلف توسعه‌ای در شهر همدان بر اساس بررسی کلیات شش‌دوازدهم بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری، مناسب بوده و عملکرد مجموعه در حوزه عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی قابل‌قبول است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان بابیان اینکه انتقاداتی به سیستم شهرداری وجود دارد، گفت: کارکرد مجموعه بزرگی مانند شهرداری همدان که بودجه عمرانی آن چندین برابر بودجه عمرانی استان همدان است و همراه با تعداد بالای نیروی انسانی به ارائه خدمات اقدام می‌کند، جای تأمل دارد و قابل مقایسه با هیچیک از دستگاه‌های اجرایی استان نیست.

بادامی‌نجات گفت: ممکن است در مسیر ارائه خدمات در سطح شهر، ایراداتی هم وجود داشته باشد که جلسات مختلف به‌منظور رفع این ایرادات، تشکیل می‌شود و عملکرد مثبت را هم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: طی بررسی جزئیات و آیتم‌های مورد نظر در بودجه، نقاط قوت و ضعف را مشخص کرده و در راستای رفع یا بهبود آنها اقدام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه هزینه‌های جاری امسال به‌ویژه در بحث حقوق و مزایای نیروی انسانی شاهد افزایش قابل توجهی بوده‌ایم؛ خطاب به مدیران شهرداری درخواست کرد: بر اساس قانون افزایش حقوق برای تمامی پرسنل قراردادی، شرکتی تأمین شود.

بادامی‌نجات با تأکید بر بررسی جدی تبصره‌های ذیل بودجه شهرداری که مورد نظر شورای شهر همدان بود، گفت: شهرداری همدان در این حوزه می‌توانست عملکرد بهتری را ارائه دهد البته چندین اولویت شورا مورد توجه ویژه شهرداری قرار گرفته؛ اما در چندین مورد دیگر از جمله در تأمین مالی و انعقاد قراردادهای حوزه فناوری دارای ضعف جدی بوده است که باید بر اساس تأکیدات فراوان شورا، در این حوزه هم بیشتر کار شود.

کد خبر 5066584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha