۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

کلید موفقیت های انقلاب پی بردن به هویت خود در تعلیم و تربیت است

کلید موفقیت های انقلاب پی بردن به هویت خود در تعلیم و تربیت است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: کلید تمام موفقیت های انقلاب اسلامی در مسیری است که می گوید باید در حوزه تعلیم و تربیت به هویت خود پی ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ابتدای سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری مجموعه‌ای از راهبردها را برای سال تحصیلی جدید معرفی کردند و موضوع اساسی تحول بنیادین و اقدامات مربوط به آن را مطرح کردند تا افق های تازه ای برای دستگاه تعلیم و تربیت گشوده شود.

وی با اشاره به اینکه امسال آیه سال را به آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال اختصاص دادیم، بیان کرد: کلید تمام موفقیت های انقلاب اسلامی در مسیری است که می گوید باید در حوزه تعلیم و تربیت به هویت خود پی ببریم.

وی ادامه داد: ما یک تشکل فطری هستیم و مراقبت هایی را باید اعضای این تشکل داشته باشند. همچنین حضور در این تشکل فرصتی برای نقش آفرینی در عرصه انقلابی است که باید آموزش و پرورش قدر آن را بداند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه در آستانه ورود به قرن جدید شمسی هستیم و بیانیه گام دوم را هم پیش رو داریم، گفت: در مطالعه و فهم، ترویج و تبیین بیانیه گام دوم باید بهتر از این عمل می‌کردیم، دشمنان و نفوذی ها دوست دارند تا این بیانیه خوانده نشود و غبار غفلتی بر این سند فاخر بنشیند؛ تشکیلات ما البته برای مقابله با این موضوع گام هایی برداشته است. مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند که الگوی جنگ و نحوه مشارکت مردم باید دائماً مرور شود و تشکیلات ما تا حدی این ماموریت را انجام می‌دهد؛ باید با همین ادبیات و مسیر ما خودمان را دوباره تعریف کنیم و شبکه ای کارآمد در قالب تشکیلی عمیق معرفی شویم. دو راهبرد نیرو سازی و جریان سازی را در دستور کار داریم و همچنان بر آن پایبند هستیم، هوشمند سازی، شبکه سازی و جبهه سازی هم باید به راهبردهای قدیمی اضافه شود.

حاج علی اکبری گفت: چند اتفاق را پیش رو داریم که باید از ان استفاده کنیم. نهم دی که خیلی ها دوست دارند ماجرای فتنه گرفتار تحریف شود یا مجدد آن را شبیه سازی کنند را در پیش داریم و لازم است به مطالعه آن واقعه بپردازیم و توجه به روایت درست برای نسل جوان امروز ما از واجبات است. همچنین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ٢٢ بهمن را هم داریم که باید به اجرای هرچه بهتر این مراسم توجه داشته باشیم. انتخابات سال ١۴٠٠ را نیز در پیش داریم که زمینه ها برای تشکیل جوان حزب الهی در جامعه باید تقویت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایطی که اکنون کرونا به وجود آورده است این نگرانی را ایجاد می‌کند که دانش‌آموزان گرفتار حاشیه‌های زیادی از بهره مندی مناسب از فرصت‌ها شوند اما این شرایط برای دانش‌آموز مومن انقلابی تولید فرصت مناسب می‌کند لذا توصیه به مدیریت زمان برای استفاده از فضا لازم است.کرونا فرصت حضور موثر بچه‌ها را برای خانواده‌ها فراهم کرده است. در این بخش نیازمند بازنگری هستیم تا آسیب و آفت این حضور احضا شود؛ یک جوان مومن انقلابی از این فرصت استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: باید برنامه‌های معنوی در دوران کرونا تقویت شود و ارتقا پیدا کند. نماز اول وقت، دعا و توسل همچنین خلوت انس باید مورد توجه قرار گیرد. در بحث درس نیز باید توجه داشته باشیم تا دانش‌آموزان حالت حضور در کلاس را داشته باشند. همچنین گزارشات از چاقی، فقر حرکتی و کم تحرکی آمار می‌دهند و نگران کننده است که تاکید می‌کنم ورزش و تحرک در این دوران در برنامه باشد.

حاج علی اکبری به مطالعات غیردرسی و ضروری همچنین ارتقای سواد رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: این موضوع همیشه باید در دستور سبک زندگی یک جوان انقلابی باشد. یک جوان باید کتاب بخواند و با آن زندگی کند. جامعه‌ای که رهبر کتابخوانی دارد حجت بر آن تمام است. به ویژه مطالعه تاریخ و معارف اسلامی بسیار مهم است که دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 5073570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha