۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۳۱

استاندار گیلان:

قانون مداری و مشارکت پذیری از شاخصه های جوامع کتابخوان است

قانون مداری و مشارکت پذیری از شاخصه های جوامع کتابخوان است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی لازم برای هدایت جامعه به سمت کتابخوانی انجام شود، گفت: قانون مداری و مشارکت پذیری از شاخصه های جوامع کتابخوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته کتاب در ارتباط تصویری با کتابداران، مدیران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به روند پیدایش تمدن‌های بزرگ، اظهار کرد: اکثر اندیشمندان معتقدند که پیدایش نخستین تمدن با نضج کتاب همراه بوده است.

وی افزود: نوشتن علاوه بر انتقال اندیشه و تفکر گذشتگان به نسل‌های بعد، تجربیات و مبانی فکری را نیز انتقال می هد.

استاندار گیلان با بیان اینکه با پیدایش تمدن‌های بزرگ بر کمیت و کیفیت اندیشه‌های مکتوب اضافه شده است، گفت: در این میان کتاب نقش محوری ایفا کرده است.

وی کتاب را عامل تحرک، استحکام و هدایت جامعه و عامل روشنگری برشمرد و ادامه داد: امروز با گسترش فضای مجازی عده‌ای تصور می‌کنند که کتاب به حاشیه رفته اما آنچه که شاهد آن هستیم این بوده که همچنان پیوند میان انسان و کتاب وجود دارد و افراد کتاب خوان مقیدتر و مشتاق تر شده‌اند.

زارع در ادامه با اشاره به اینکه وجود تنوع و انتشار کتاب از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع بشری محسوب می‌شود، افزود: وجود افراد کتابخوان در جامعه میزان توسعه یافتگی آن جامعه را بیشتر می‌کند.

وی بر ضرورت تلاش برای ترغیب و تشویق جامعه به سمت کتابخوانی تأکید و بیان کرد: پویایی، مشارکت پذیری و تعهد و قانون مداری از شاخص‌های جامعه کتاب خوان است.

کد خبر 5074821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha