۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۵

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد:

حضور هزار گروه جهادی در رزمایش خدمت جهادی

حضور هزار گروه جهادی در رزمایش خدمت جهادی

مشهد ـ معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) گفت: رزمایش خدمت جهادی با حضور هزار گروه جهادی در هفته بسیج در خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی اکبر افراسیابی امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج، شعار هفته بسیج را بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین دانست و گفت:، همانگونه بسیج در طول انقلاب در کنار مردم بوده است در روزهای شیوع ویروس کرونا نیز در خدمت مردم و انقلاب خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) افزود: یکی از برنامه هایی که در روزهای فعلی توسط بسیج اجرا می‌شود، طرح «مسجد سنگر سلامت» است، در این طرح، حدود دو هزار پایگاه بسیج در سراسر استان آماده خدمت‌رسانی به مردم در محلات مختلف خواهند بود. ان‌شاءالله در حالیکه دشمن قصد ناامید کردن مردم نسبت به انقلاب را دارد، بتوانیم با کمک به مردم باعث امیدواری آنها شویم.

وی تصریح کرد: از برنامه‌هایی که به مناسبت هفته بسیج و با توجه به مهار بیماری کرونا و خدمت به مردم در نظر گرفته شده، میتوان به رزمایش خدمت و امر به معروف اشاره کرد، در این برنامه هزار گروه ۴ نفره با دو هزار و ۲۰۰ هسته اجتماعی در سراسر استان و در اماکن مختلفی مانند مساجد و محله‌ها، مردم را نسبت به زدن ماسک متذکر می‌شوند.

وی افزود: رزمایش برقراری امنیت از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است که توسط سه هزار و ۳۰۰ گروه و در گشت‌های ۳ یا ۵ نفره در محلات انجام می‌شود. رزمایش خدمت معیشتی یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج است که در آن خدمت به اشتغال‌زایی، کمک به اجاره مسکن و مغازه توسط نیروهای جهادی انجام میشود.

سردار افراسیابی همچنین گفت: یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج، رزمایش خدمت جهادی است که در آن هزار گروه جهادی در تیم‌های ۵ الی ۱۵ نفره در ۱۰ بخش متفاوت اقدام به خدماتی نظیر لایروبی قنات، کمک به ساخت کلاس و سرویس بهداشتی مدارس و تعمیر خانه های افراد نیازمند می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در رزمایش خدمت فرهنگی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) در دو هزار و ۵۰۰ نقطه در استان، مراسم جشن میلاد برگزار می‌شود، پخش صوت توسط خودرو، خواندن سرود و تذکرات بهداشتی به مردم از برنامه های این روز است. تجلیل از ایثارگران و خانواده های شهدا نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است. خدمت در فضای مجازی به دلیل تعطیلی مدارس یکی دیگر از برنامه‌های این هفته در حوزه های مشاوره، تحصیلی و خانوادگی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) در ادامه تصریح کرد: برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس و گرامیداشت آن نیز برنامه و پویشی مانند نهضت خاطره گویی در نظر گرفته شده است، البته این کار تداوم دارد و در قالب چاپ کتاب و سخنرانی و خاطره گویی توسط افراد با سابقه در جبهه انجام می‌شود. 

سرگرد محمد حسین زاده، معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) نیز در این نشست گفت: به مناسبت هفته بسیج برنامه تلویزیونی در صدا و سیما تدارک دیده شده است، همچنین رونمایی از کتاب پایکوبی که زندگینامه یکی از شهدای مدافع حرم است، اجرای برنامه هایی نظیر اکران شهری و همچنین ارتباط گیری با نوجوانان و مخصوصاً نسل نوجوانان از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود.

کد خبر 5074947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha