۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲

کارشناس اداره کل هواشناسی:

بارش برف و باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

بارش برف و باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

مشهد - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ظهر امروز بارش‌ها در استان آغاز خواهد شد که این بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

محمد غیوری‌خواه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های گلمکان با دمای  ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و سبزوار با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین بوده‌اند، بیان کرد: طی همین مدت دمای هوا شهر مشهد بین ۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی گفت: بیشترین وزش باد از شهرستان‌های قوچان و سبزوار با ۳۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، همچنین بیشترین میزان بارش باران در شهرستان بجستان با دو دهم میلیمتر بوده است.

وی افزود: در حال حاضر هوای استان به ویژه نیمه جنوبی استان ابری است، انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر بر میزان ابرناکی افزوده شود و بارش‌ها در سطح استان آغاز شود که این بارش‌ها تا اواخر وقت فردا ادامه خواهد داشت.

غیوری‌خواه گفت: این بارش‌های پرحجم مخصوصا در نواحی جنوبی استان همراه با افت دمای هوا، ایجاد رواناب، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. 

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین به علت کاهش محسوس دمای هوا بارش‌ها در مسیرهای جاده‌ای کوهستانی و سردسیر  این استان به صورت برف رخ خواهد داد.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی به ویژه  در مناطق شمالی و شرقی استان، بیان کرد: بر این اساس میانگین دمای امروز هوا در مشهد ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده که فردا نسبت به امروز دو درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. 

غیوری‌خواه افزود: میانگین دمای هوا در خراسان رضوی از روز دوشنبه رو به افزایش خواهد رفت.

 
 

کد خبر 5076775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha