۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹

استاندار اردبیل خبر داد؛

پایش ۱۴ هزار نفر در «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» شهرستان پارس آباد

پایش ۱۴ هزار نفر در «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» شهرستان پارس آباد

پارس آباد - استاندار اردبیل گفت: برای مهار بیماری کرونا در شهرستان پارس آباد تاکنون ۱۴ هزار نفر در «طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» توسط بسیجیان پایگاه های مقاومت شهری و روستایی پایش شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو شامگاه یکشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی مدیریت و پیشگیری از کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از طرح‌های بسیار مهم و اساسی کشور که در این مقطع زمانی برای قطع زنجیره شیوع کرونا آغاز شده و استان اردبیل نیز در اجرای این طرح پیشرو بوده، «طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» است.

وی گفت: در قالب این طرح مقابله و قطع زنجیره سرایت ویروس کرونا به روش محله‌ای و خانواده محور با مشارکت سپاه و بسیجیان با روحیه جهادی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به روند اجرای این طرح خاطرنشان کرد: بسیجیان با مراجعه خانه به خانه نسبت به تکمیل پرسشنامه حاوی آخرین وضعیت سلامتی و علائم بیماری کرونا اقدام کرده و شرح حال اهالی محله را احصاء و برای بررسی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهند که از شروع گرامیداشت هفته بسیج بیش از ۱۴ هزار نفر مورد پایش قرار گرفتند.

بهنام جو ادامه داد: از تعداد ۱۴ هزار پایش انجام شده ۱۵۳ نفر مشکوک به بیماری کرونا و ۳۸ نفر هم در محدوده گروه پرخطر شناسایی شده و چک لیست این افراد برای سیر مراحل درمان و مراقبت ویژه تحویل شبکه بهداشت و درمان می‌شود تا بررسی‌های بیشتر جهت آزمایش و تست پیگیری شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا روزهای آینده ادامه خواهد داشت، افزود: در قالب این طرح کل جمعیت شهرستان پارس آباد غربالگری خواهد شد و امیدواریم مردم در پیشگیری از ویروس کرونا نهایت همکاری را با مسئولین داشته باشند تا وضعیت شهرستان پارس آباد هر چه سریع‌تر از وضعیت قرمز خارج شود و کسبه و بازاریان هم بتوانند به محل کسب و کار خود بازگردند.

استاندار اردبیل اجرای طرح محدودیت‌های تردد در استان را یادآور شد و گفت: در این طرح از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح ممنوعیت تردد در مناطق مختلف استان اجرا شده و کسانی که برای مشکلات درمان نیاز به تردد داشته باشند با نشان دادن اسناد و مدارک پزشکی و درمانی می‌توانند تردد داشته باشند.

کد خبر 5078417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha