۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰

در نامه ای به رؤسای دانشگاه ها؛

دستورالعمل نهمین جشنواره ملی رویش ابلاغ شد

دستورالعمل نهمین جشنواره ملی رویش ابلاغ شد

معاون فرهنگی وزیر علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دستورالعمل جشنواره رویش دانشگاهی و نهمین جشنواره ملی رویش را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غلامرضا غفاری در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دستورالعمل جشنواره رویش دانشگاهی و نهمین جشنواره ملی رویش را ابلاغ کرد.

وی در این نامه با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در حیات و سرزندگی محیط‌های دانشگاهی، جشنواره ملی رویش را برون داد فعالیت‌های مجموعه‌های کانونی و فرصتی به منظور ارزیابی فعالیت‌های آنان عنوان کرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم در بخش دیگری از این نامه، جشنواره‌های رویش دانشگاهی و برگزاری این رویداد در بعد ملی را موجب استحکام پیوند دانشجویان با دانشگاه در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور دانشجویان در دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: این رویداد با بهره گیری از فضای مجازی در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اجرا شود.

بر اساس این دستورالعمل، جشنواره ملی رویش در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود که در بخش رقابتی آن فعالیت‌های کانونی، آثار فردی شامل شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی، هنرهای کاربردی (صنایع دستی)، هنرهای آوایی، عکس، فیلم نامه، نمایش نامه و آثار گروهی شامل فیلم کوتاه، تئاتر، هنرهای آوایی و نیز ایده‌های کانونی ارزیابی می‌شوند.

همچنین بخش غیر رقابتی این جشنواره نیز در قالب نمایشگاه مجازی، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی اجرا می‌شود.

در این دوره از جشنواره برای نخستین بار جایزه مسئولیت اجتماعی با عنوان «شهید حسین علی مرادی» به دو نفر از دانشجویان و دو کانون فعال در این زمینه اعطا می‌شود.

کد خبر 5079588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha