۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲

با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

مرکز نیکوکاری شهید باقری در روستای قمصر افتتاح شد

مرکز نیکوکاری شهید باقری در روستای قمصر افتتاح شد

ری- مرکز نیکوکاری شهید باقری در روستای قمصر با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالفضل پرپنچی عصر شنبه با حضور در آئین افتتاح ۸ مرکز نیکوکاری و افتتاح نمادین مرکز نیکوکاری شهید باقری در روستای قمصر در کهریزک، با اشاره به اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری اظهار داشت: شعار مراکز نیکوکاری «مردم برای مردم» است و کمک‌های خیران شامل وجه نقد، کالا و ارائه خدمات رایگان است که در کمترین زمان ممکن به دست نیازمندان می‌رسد.

وی افزود: کمک‌های نقدی و غیر نقدی پرداخت شده خیران به مراکز نیکوکاری در قالب پرداخت اجاره مسکن، ودیعه مسکن و ارائه خدمات عمرانی در قالب ساخت و خرید مسکن، تأمین جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمان مددجویان و نیازمندان، اشتغال و خودکفایی و تأمین هزینه‌های تحصیلی نیازمندان اختصاص می‌یابد.

پرپنچی با بیان اینکه توسعه مشارکت‌های مردمی از وظایف کمیته امداد است، گفت: امید است با افتتاح مراکز نیکوکاری در روستاهای کهریزک، شاهد افزایش روزافزون این مشارکت‌ها باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به ثبت و ضبط خدمات ارائه شده به نیازمندان توسط مراکز نیکوکاری، بیان داشت: این مراکز با بهره‌گیری از شبکه ملی نیکوکاری (سامانه جامع ثبت و ضبط کمک‌ها) و عملکرد کاملاً شفاف و روشن در ارائه خدمات به نیازمندان، زمینه‌ی مشارکت و حضور فعال مردم و خیران را در محله‌ها و مساجد در عرصه انجام مسئولیت‌های اجتماعی و در جهت رفع نیازهای ضروری نیازمندان بدون دریافت خدمات تکراری در سطح کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به کمک‌های خیران در قالب رزمایش ایران همدل یک و دو، گفت: خیران، حامیان و دستگاه‌های اجرایی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان کمک کردند تا ما بتوانیم بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم میان مددجویان کمیته امداد و نیازمندان شناسایی شده توسط مراکز نیکوکاری توزیع کنیم.

پرپنچی عنوان کرد: همه این کمک‌ها با هم افزایی کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان تهران در قالب رزمایش ایران همدل یک و دو از عید غدیر خم تا پایان ماه صفر انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه به تشریح نحوه اجرای طرح هر کارمند، حامی یک فرزند معنوی اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف مشارکت کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حمایت مادی و معنوی از ایتام و محسنین نیازمند تحت حمایت کمیته امداد، اجرا می‌شود و در نشست ی که شهریور ماه امسال نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس کمیته امداد با استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد و هم اکنون دبیرخانه این طرح در استانداری تهران نیز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه حامیان می‌توانند با انتخاب یک یا چند فرزند معنوی و پرداخت ماهیانه کمک‌های خود یاریگر آنها باشند، بیان کرد: در این طرح ۱۰ هزار تومان به صورت ماهیانه حداقل مبلغی‌است که کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین پرداخت کنند.

کد خبر 5082826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha