۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۰

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

آمادگی راهداران آستارا در گردنه حیران و محور آستارا به اردبیل

آمادگی راهداران آستارا در گردنه حیران و محور آستارا به اردبیل

آستارا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، گفت: راهدارخانه آستارا با تیم مجهز به ماشین‌آلات سبک و سنگین برای خدمت‌رسانی به رانندگان در فصل سرد آمادگی لازم دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط اکبری مقدم بعد از ظهر یکشنبه به همراه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، فرماندار و تنی چند از مسئولان محلی از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر آستارا در محور مواصلاتی، پرتردد و بین المللی آستارا به اردبیل و همچنین پایگاه راهدارخانه بهارستان نیز در همین محور بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در جریان بازدید از این پایگاه‌های امداد رسان و خدماتی در جمع خبرنگاران، هدف از این بازدیدها را آگاهی از میزان آمادگی نیروهای امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر و همچنین راهداری در محور مواصلاتی و کوهستانی آستارا به اردبیل اعلام کرد.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و بارش باران و برف، اظهار کرد: ضروری است که نیروهای امداد و نجات جاده‌ای و راهداری شهرستان آستارا از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه حادثه و یا بازگشایی مسیر در صورت شرایط نامساعد جوی و بارش برف و بسته شدن مسیر، داشته باشند.

اکبری مقدم در ادامه با بیان اینکه راهدارخانه بهارستان در محور آستارا به اردبیل به لحاظ تجهیزات خودرویی سنگین در وضعیت مطلوبی قرار دارد، افزود: عوامل راهداری آستارا در این محور کوهستانی حضور شبانه روزی دارند.

وی با تاکید بر اینکه به میزان کافی نمک و ماسه در انبار راهدارخانه بهارستان آستارا در محور آستارا به اردبیل وجود دارد، گفت: امیدواریم با توجه به بارش‌هایی که قطعاً در زمستان امسال خواهیم داشت، در این محور پرتردد کوهستانی مشکلی نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، ادامه داد: سال گذشته علی رغم بارش‌های شدید در محور آستارا به اردبیل، با حضور شبانه روزی نیروهای امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر و راهداری آستارا، شاهد ارائه خدمات بسیار خوب به مترددین و همچنین بازگشایی جاده‌های پر از برف بودیم.

وی ادامه داد: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر آستارا با تجهیزات کامل امداد و نجات و حضور نجات‌گران به صورت شبانه‌روزی در مسیر آستارا به اردبیل فعال هستند و در صورت وقوع حادثه با حضور در محل وقوع به آسیب‌دیدگان خدمات امدادی مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

اکبری مقدم در ادامه با اشاره به دیدار با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در محل فرمانداری آستارا، اظهار کرد: لایروبی بندر آستارا در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدواریم در آینده نزدیک نسبت به لایروبی بندر آستارا اقدام شود تا کشتی‌ها بتوانند با ظرفیت مطلوب وارد این بندر شده و نسبت به تخلیه و بارگیری کالا اقدام کنند.

کد خبر 5083884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha