۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶

رئیس دوره‌ای اوپک پیش بینی کرد:

تقاضای نفت ۹ میلیون بشکه کاهش می یابد

تقاضای نفت ۹ میلیون بشکه کاهش می یابد

رئیس دوره‌ای اوپک گفت: پیش‌بینی می‌شود تقاضای نفت در سال آینده نیز همچنان روند نزولی داشته باشد، این رقم ۹ میلیون بشکه اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره‌ای اوپک امروز (دوشنبه، ۱۰ آذرماه) در افتتاحیه یکصد و هشتادمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به صورت ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است، گفت: سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، سالی پر از چالش بوده است و اقتصاد جهان در رکود شدیدی به‌سر می‌برد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تقاضا در سال آینده نیز همچنان روند نزولی داشته باشد، افزود: این رقم ۹ میلیون بشکه اعلام شده است. شرایط به همین شکل در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت، اما انتهای مسیر روشن خواهد بود و اقتصاد جهانی حدود ۴.۳ درصد در این سال رشد می‌کند.

عطاری با بیان اینکه اوپک در طول ۶۰ سال فعالیت خود فراز و فرود زیادی را پشت سر گذاشته و همچنان با حمایت متحدانش از بازار حمایت می‌کند، افزود: کسی پیش‌بینی نمی‌کرد این همکاری چهار سال طول بکشد.

یکصد و هشتادمین نشست اوپک در شرایطی برگزار می‌شود که اعضای کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک – غیر اوپک (JMMC) در نشست شامگاه یکشنبه (نهم آذرماه) نتوانستند درباره سیاست‌های تولید اوپک پلاس به اجماع برسند.

کد خبر 5084721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha