۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷

انتشار اطلاعات غلط؛

بهانه جدید اروپایی‌ها برای تحریم کشورهای دیگر

بهانه جدید اروپایی‌ها برای تحریم کشورهای دیگر

شورای اروپا قصد دارد از اتحادیه اروپا بخواهد که عوامل حکومتی و یا وابسته به حکومت‌ها را که در انتشار اطلاعات غلط دخالت دارند تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت اتحادیه اروپا، برای اولین بار شورای اروپا قصد دارد از اتحادیه اروپا بخواهد که عوامل حکومتی و یا وابسته به حکومت‌ها را که در انتشار اطلاعات غلط دخالت دارند تحریم کند.

در صورت موافقت اتحادیه اروپا، مقررات جدید بخشی از اقدامات مدنظر اتحادیه اروپا برای اعمال کنترل بیشتر بر محتوایی است که در «پلتفرم‌های آنلاین» منتشر می‌شوند.

این مقررات با عنوان «طرح اقدام دموکراسی اروپایی» که فردا چهارشنبه دوم دسامبر رسماً به رهبران اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد می‌گوید: این اتحادیه باید از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد برای مقابله با دخالت و نفوذ عوامل و قدرت‌های خارجی استفاده کند و به آن‌ها ضربه بزند. روش‌های محتمل برای این کار افشای شیوه‌های کار مجرمان و یا تحریم آن‌ها در صورت تکرار جرم است.

این نخستین بار است که شورای اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، در یک سند رسمی اعمال تحریم را به عنوان یکی از راه‌های مقابله با انتشار اطلاعات غلط پیشنهاد می‌کند.

شورای اروپایی می‌گوید: عوامل خارجی از اطلاعات به عنوان یک اسلحه استفاده می‌کنند و برخی از کشورهای خارجی، به طور مشخص روسیه و چین، با تبلیغات هدفمند و نشر اطلاعات نادرست در خصوص شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا، تلاش می‌کنند مباحث آزاد و دموکراتیک را تحت‌الشعاع قرار دهند، افکار عمومی را قطب‌بندی کرده و وجهه خود را بهبود ببخشند.

کد خبر 5084948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha