۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی:

بانک‌های خون خراسان شمالی تکمیل هستند/ اهدای ۸۰ پلاسما توسط مردم

بانک‌های خون خراسان شمالی تکمیل هستند/ اهدای ۸۰ پلاسما توسط مردم

بجنورد- مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به مشارکت مناسب مردم در اهدای خون گفت: اکنون تمامی بانک‌های خون استان تکمیل شده است و نیز ۸۰ بیمار کرونایی بهبود یافته پلاسما اهدا کرده‌اند.

حسین زارع در گفتگو با مهر اظهار کرد: از بین افراد مراجعه کننده جهت اهدای پلاسمای خون تا پایان آبان ماه سال جاری، ۸۰ نفر موفق به اهدای پلاسما شده‌اند و با توجه به نگهداری پلاسما در دمای منفی ۳۰ و عمر دو ساله این محصول مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی بیان کرد: بعد از راه اندازی پویش نذر خون و استقبال بسیار خوب مردم استان در حال حاضر تمامی بانک‌های خون استان تکمیل شده است.

وی افزود: در آبان ماه سال جاری ۲ هزار و ۷۰ نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۵۸۳ نفر موفق به اهدا خون شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد رشد در مراجعه، ۱۸.۷ درصد رشد در خون گیری و ۳۸ درصد رشد در اهدای خون بانوان استان به ثبت رسیده است.

زارع تصریح کرد: پلاسمای بهبود یافتگان کرونا با مراجعه به مراکز درمانی و پس از بررسی داده‌های فرد به دست بیماران می‌رسد و تنها کسانی می‌توانند به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند که از زمان بهبودی بیماری کرونا آنها حداقل ۲۵ الی ۳۰ روز گذشته باشد.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی در انتها گفت: از شرایط اهدای پلاسمای خون می‌توان به مواردی مانند برخوردار بودن از سلامت جسمانی کافی، عدم سابقه بیماری خاص یا زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و دیابت همراه با انسولین درمانی اشاره کرد که این روش درمانی توانسته تأثیر بسیار زیادی در بهبود حال بیماران کرونایی داشته باشد.

کد خبر 5088429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha