وزیر خارجه بحرین:

امنیت جامعه بین الملل با امنیت خاورمیانه گره خورده است

امنیت جامعه بین الملل با امنیت خاورمیانه گره خورده است

وزیر خارجه بحرین ضمن موضع گیری درباره ایران، گفت: صلح در منطقه آسان نیست ، اما با اقدام مشترک و اراده لازم برای آن، این امر محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین در سخنانی در نشست گفتگوی منامه مدعی شد: کشورهای حوزه خلیج فارس می توانند یک شریک اساسی در میز مذاکره برای پرونده هسته ای ایران باشند و می توانند با مسئولیت زیادی در قبال آن عمل کنند. ابزاری که باید درباره آنها مذاکره شود باید جامع و با مشارکت همه طرفها باشد.

وی افزود: امیدواریم که دولت جدید ایالات متحده فرصت هایی را برای گفتگوی جامع برای دستیابی به صلح در منطقه داشته باشد.

وزیر خارجه بحرین بیان کرد: صلح در منطقه آسان نیست، اما با اقدام مشترک و اراده، این امر محقق خواهد شد. خاورمیانه به بازدارندگی امنیتی انعطاف پذیر نیاز دارد. جامعه بین المللی باید چالشهای پیش روی خاورمیانه را درک کند.

الزیانی گفت: جهان به خاورمیانه به عنوان یک منطقه بی ثبات می نگرد که تغییر این دیدگاه ضروری است.

وی ادعا کرد که توافق امضا شده میان کشورهای سازشکار با رژیم صهیونیستی برای منطقه صلح و ثبات به ارمغان می آورد و سبب تغییر قواعد بازی در منطقه شده است.

وزیر خارجه بحرین گفت: امنیت خاورمیانه هفتاد سال است که با امنیت جهانی گره خورده است. امنیت بین المللی در گرو امنیت خاورمیانه است و هر تحول در منطقه خاورمیانه تاثیر مستقیمی بر کل دنیا دارد.

کد خبر 5088495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha