۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰

شهردار ارومیه:

طرح شهید سلیمانی به صورت محله محور در ارومیه اجرا می شود

طرح شهید سلیمانی به صورت محله محور در ارومیه اجرا می شود

ارومیه – شهردار ارومیه گفت:طرح شهید سردار سلیمانی بصورت محله محور با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا و کمک به معیشت نیازمندان مبتلا به کرونا در شهرارومیه اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حضرت پور در گفتگوی خبری و برنامه رادیویی با اشاره به اجرای طرح شهید سردار سلیمانی، بیان کرد: این طرح با فرماندهی کل سپاه با محوریت استانداران، فرمانداران شهرستان، مدیریت شهری ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذی ربط در حال اجرا است.

وی ادامه داد: رسالت اصلی اجرای این طرح قطع شیوع کرونا با شناسایی افراد دارای علائم کرونا و به ویژه بیماران مبتلا به کرونا در محلات کم برخوردار سطح شهر و در نتیجه کمک به روند انجام آزمایش، درمان، قرنطینه و بهبودی کامل آنها به صورت رایگان است.

حضرت پور با بیان اینکه کمک به انجام آزمایش و روند درمان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می‌گیرد، بیان کرد: برابر اعلام خانواده بیمار مبتلا و با کمک و استفاده از ظرفیت هیئت امنا مساجد، پایگاه‌های بسیج، فرهنگسراهای شهرداری و مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت علوم پزشکی نسبت به شناسایی شهروندان مبتلا به کرونا در محلات و در نتیجه انجام روند درمان اقدام می‌شود.

شهردار ارومیه افزود: اگر در خانواده‌ای کم برخوردار فردی مبتلا به کرونا بود آمبولانس جهت انجام آزمایش کرونا از افراد مبتلا به محل مورد گزارش اعزام می‌شود.

حضرت پور با اشاره به مرحله حمایتی طرح شهید سردار سلیمانی، گفت: بعد از شناسایی افراد نیازمند مبتلا به کرونا، برای تأمین معیشت و ارسال و توزیع بسته‌های حمایتی اقدام می‌شود و در این بین شهرداری ارومیه با اختصاص بودجه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی در جهت حمایت از نیازمندان گام بر می‌دارد.

وی با اشاره به حمایت از بیماران مبتلا به کرونا در طرح شهید سردار سلیمانی، عنوان کرد: در این طرح همچنین از بیماران مبتلا به کرونا با توان مالی کافی اما عدم توان انجام نیازهای روزمره خود چون خرید مایحتاج زندگی و پیگیری روند درمان، حمایت می‌شود.

حضرت پور به نقش مردم در اجرای این طرح محله محور اشاره کرد و گفت: مردم افراد مبتلا به بیماری کرونا را جهت پیگیری روند درمان و همچنین عدم رعایت مدت زمان قرنطینه توسط برخی بیماران مبتلا را به سامانه‌های دانشگاه علوم پزشکی و ۱۳۷ شهرداری ارومیه اطلاع دهند.

وی با اشاره به کمک به معیشت نیازمندان مبتلا به ویروس کرونا در طرح شهید سردار سلیمانی، عنوان کرد: در فاز اول برابر مصوبه شورای اسلامی شهر یک هزار بسته حمایتی در اختیار ستاد اجرای طرح قرار گرفت.

به گفته حضرت پور برخی حمایت‌ها از طریق دولت برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در قالب بسته‌ها معیشتی صورت می‌گیرد اما برخی از افراد هیچ گونه بسته حمایتی را دریافت نمی‌کنند که با شناسایی این گونه اشخاص و درج اسامی آنها در سامانه طرح به صورت متمرکز به آنها کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده کمک‌ها توسط مردم صورت می‌گیرد، بیان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را از طریق اطلاع به سامانه ۱۳۷ و یا مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری به شهرداری ارومیه بعد از دریافت رسید تحویل دهند و شهرداری نیز این بسته‌های حمایتی را به انبار مرکزی مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی، هلال احمر دفتر امام جمعه، فرمانداری و استانداری و شهرداری ارسال می‌کند تا با برنامه ریزی در بین نیازمندان توزیع شود.

کد خبر 5088863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha