۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۹:۱۶

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس:

سیستم بانکی همچنان سد راه کشاورزان است/دولت حمایت کند

سیستم بانکی همچنان سد راه کشاورزان است/دولت حمایت کند

رودان - نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس گفت: سیستم بانکی در اعطای تسهیلات از محل تبصره ها و اجرای بند «خ» همراهی لازم را با کشاورزان ندارد.

حسین رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشاورزان هرمزگانی نیازمند حمایت دولت و مجلس هستند، بیان کرد: دولت باید در تامین منابع مورد نیاز، کشاورزان را حمایت کند. متاسفانه سیستم بانکی در اعطای تسهیلات از محل تبصره ها و اجرای بند خ همراهی لازم را با کشاورزان ندارد.

وی تاکید کرد: می طلبد که برای توسعه بخش کشاورزی، تسهیلات با دوره بازپرداخت مناسب و بهره پایین به فعالان این بخش اعطا شود.

رئیسی اظهارداشت: اوایل دی ماه امسال اعضا کمیسیون کشاورزی و معاونین وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی از استان بازدید به عمل می آورند و در این خصوص جلسه هماهنگی با مدیران مربوطه استانی به زودی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در این سفر مباحث مربوط به بازار، صادرات محصولات کشاورزی و مشکلات این بخش مورد توجه کمیسیون قرار خواهد گرفت.

نماینده میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد با اشاره به وضعیت منابع آبی استان، افزود: هرمزگان جزء مناطق کم آب کشور است و میزان بارندگی آن هم به نسبت استان های مرکزی و شمالی در سطح پایینی قرار دارد لذا باتوجه به کم آبی و لزوم صرفه جویی در استفاده از منابع آب و از طرفی با هدف افزایش کیفیت و راندمان محصول باید به سمت کشت گلخانه حرکت کرد.

رئیسی تاکید کرد: امروزه محصولات کشت رو باز نه در بازارهای جهانی و فرا منطقه ای و نه در بازارهای داخلی مشتری و خریدار ندارد پس باید کشاورزان را به سمت توسعه کشت در فضای بسته ترغیب کرد. هر چند هزینه اجرای گلخانه ای بالاست اما از صرفه اقتصادی برخوردار است.

کد خبر 5089588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha