۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶

کریمی مطرح کرد؛

فرایند دانش پژوهشی باید از مدرسه شروع شود

فرایند دانش پژوهشی باید از مدرسه شروع شود

رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش گفت: مهمترین پیام هفته پژوهش این است که فرایند دانش پژوهشی باید از مدرسه شروع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کریمی رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش و رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که با حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در فضای مجازی برگزار شد، گفت: در هفته پژوهش امسال افتخار داریم در خدمت خانواده شهید والامقام فخری زاده باشیم. شعار هفته پژوهش امسال «مدرسه پژوهش محور، معلم پژوهنده و دانش آموز پرسشگر» است.

وی ادامه داد: امروزه ظرفیت های موثری برای تحقیقات آموزشی برای سطح کشور فراهم است. فعالیت های حوزه مدرسه در امر پژوهش نهایتاً منجر به نظام جامع پژوهشی در آموزش و پرورش می شود.

کریمی بیان کرد: در چهارچوب فعالیت های ستاد پژوهش فعالیت های حوزه ستاد فعالیت طراحی و اجرا شد و جشنواره تجلیل از پژوهشگران شکل گرفت. بیش از ۵ میلیون شرکت کننده در آن شرکت کردند که بخش قابل توجهی از فعالیت ها در ۲۴ آذر رونمایی می شود. ۱۵ کمیته برای بررسی آثار بیش از ۵ میلیون شرکت کننده در این جشنواره با بیش از هزاران ساعت ارزیابی برگزار شده است.

وی گفت: مهمترین پیام این فعالیت این است که فرایند دانش پژوهشی باید از مدرسه شروع شود و برای توسعه پژوهش در کشور باید در مدارس سرمایه گذاری صورت بگیرد.

وی به روزشمار هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: برای قدرشناسی از دانش‌آموزان پژوهنده مراسمی برگزار می‌شود؛ مدرسه بهترین جایگاه برای پرورش است امسال برای سومین سال متوالی از دانش‌آموزان فعال در دوره اول ابتدایی که در حوزه داستان نویسی دارای برتری بودند تقدیر می‌شود.

کد خبر 5093489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha