۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷

گزارش مهر؛

تداوم عملیات فرهنگی شهید سلیمانی در فارس/جهاد تعطیل نمی شود

تداوم عملیات فرهنگی شهید سلیمانی در فارس/جهاد تعطیل نمی شود

شیراز – برنامه های عملیاتی قرارگاه فرهنگی شهید قاسم سلیمانی در استان فارس با سرعت در حال انجام است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها:با شیوع بیماری کرونا در استان فارس طلاب و روحانیون استان در غالب گروه‌های جهادی علاوه بر فعالیت‌های همیشگی خود در بحث کمک رسانی وارد موضوع پیشگیری و مقابله با کرونا نیز شدند.

در ابتدا که مشکل اصلی برای دفن جان باختگان از بیماری کرونا بود نیز گروهی از روحانیون و طلبه‌های جوان به طور جهادی وارد بحث شدند و غسل و کفن جان باختگان را بر عهده گرفتند که این حرکت بزرگ باعث خشنودی خانواده‌های جان باختگان در استان فارس و به خصوص شهر شیراز شد.

اما فعالیت گروه‌های جهادی به این مرحله ختم نشد بلکه سرکشی به بیمارستانها و همراهی بیماران نیز از برنامه‌های طلبه‌های جوان و گروه‌های جهادی بود. در کنار این مباحث تولید ماسک نیز در مساجد و حسینیه‌ها در دستورکار قرار گرفت تا مشکلات اولیه کمبود ماسک برطرف شود و در کنار ان نیز بحث کمک‌های مومنانه نیز آغاز و تاکنون ادامه دارد.

در همین راستا طرح عملیاتی قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از طریق سازمان تبلیغات اسلامی کشور ابلاغ و استان فارس به عنوان اولین استان فعالیت خود را در این بحث که از قبل نیز اغاز شده بود گسترش داد.

محور فعالیت‌های این قرارگاه فرهنگی استفاده و مشارکت مردم در تمامی مراحل خدماتی و فرهنگی است که در استان فارس این مهم از گذشته با استفاده از امام محله‌ها انجام می‌شد و امروز با محوریت همان افراد مباحث کمک رسانی نیز در دستورکار قرار گرفت.

در این راستا مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه جهاد در کشورما و استان فارس هیچگاه تعطیل نخواهد شد، گفت: در این عملیات هیئات مذهبی، نخبگان حوزوی و دانشگاهی، موثرین فرهنگی و گروه‌های مردمی و جهادی با همکاری تمام ارکان فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و رسانه‌ای شبکه تبلیغی استان فارس نسبت به آسیب شناسی طرح‌های خدمات اجتماعی، بخصوص طرح مواسات و به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی گرد هم آمدند.

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی تصریح کرد: در ایام آغازین شیوع ویروس کرونا شاهد حضور پرشور گروه‌های جهادی و مردمی استان، هیئات مذهبی و همه ارکان شبکه تبلیغ دینی و فرهنگی استان در مبارزه با این ویروس منحوس بودیم و امروز با توجه به شرایط ویژه فصول پاییز و زمستان و در راستای عمل به منویات و دستورات مقام معظم رهبری، بیش از پیش خود را مقید و مکلف به هر نوع مبارزه با شیوع بیشتر این ویروس و همکاری با ستاد استانی مبارزه با کوید١٩ می‌دانیم.

وی تصریح کرد: عملیات اجتماعی فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور از ١٣ آبان آغاز و تا ١٣ دی ماه همزمان با سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر گروه‌های مختلف جهادی استان فارس و شهر شیراز علاوه بر فعالیت‌های مقابله و پیشگیری از کرونا به دلیل فرارسیدن فصل سرما و امکان بروز سیل در مناطقه مشخص شده فعالیت‌های بازسازی و کمک رسانی به رفع مشکلات منازل را آغاز کردند.

کد خبر 5095368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha