۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸

رئیس میراث فرهنگی مرودشت خبر داد:

برگزاری ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی

برگزاری ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی

شیراز- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت از برگزاری ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی برای هنرمندان صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مردانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه شاخص صنایع دستی و هنرهای سنتی مطرح کرد: بدون شک یکی از افتخارات هر ملت و کشوری صنایع بومی و دستی آن است.

وی گفت: صنایع دستی مجموعه هنرهای اصیل، بومی و مردمی هر منطقه است که ریشه‌های عمیق و استوار در اعتقادات، آداب و رسوم و مجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد و نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام بوده است.

مردانی از برگزاری ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی سال ۱۴۰۰ خبر داد و در این باره گفت: برگزاری این جشنواره با هدف کمک به ارتقای و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان کشور، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال و معرفی آثار برگزیده و همچنین ایجاد انگیزه بروز استعدادها و خلاقیت در تولید صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به یکی از هنرمندان مطرح این شهرستان، بیان کرد: در همین راستا شایان ذکر در سال ۱۳۹۴ یکی از هنرمندان صنایع دستی شهرستان مرودشت به نام «قمررخ گرامی» در رشته گلیم بافی توانست امتیاز لازم نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کشور را با معیارهای مرغوبیت، اصالت، نوآوری در طرح و اجرا، قابلیت حضور در بازار قابل توجه در بازار، سازگاری با محیط زیست و قوانین جاری کشور از آن خود کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت در پایان گفت: تمامی تولیدکنندگان انفرادی و کارگاهی صنایع دستی دارای مجوز صنایع دستی که تولیدات قابل تکثیر داشته باشند مجاز به شرکت در این فراخوان هستند که می‌توانند با مراجعه به اداره، مراحل شرکت در این برنامه را طی کرده و از این فرصت به وجود آمده بهره مند گردند.

کد خبر 5095652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha