۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴

با مشارکت مردمی انجام شد؛

فعالیت پویش برکت برای کمک به نیازمندان سیستان و بلوچستان

فعالیت پویش برکت برای کمک به نیازمندان سیستان و بلوچستان

پویش برکت با مشارکت مردمی با هدف تامین آرد برای بیش از ۱۰۰۰ خانواده محروم ساکن روستاها و عشایر سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش برکت در ایام محرم امسال در تعامل مؤثر مؤسسه خیریه نیکوکاران شریف و بنیاد نیکوکاری فرشته‌ها راه اندازی شد. هدف این پویش تامین هزینه خرید آرد برای عشایر محروم استان سیستان و بلوچستان بود که حتی برای تهیه نان نیز در مضیقه بودند.

این پویش تا به امروز توانسته است معادل ۱۱۱۲ کیسه آرد ۴۰ کیلویی را با همکاری بخشداری‌های آهوران و بنت در شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان به میزان تقریبی ۴۳ تن به دست جامعه هدف خود برساند.

تعزیت سید و سالار شهیدان امسال به دلیل تلاقی با شیوع ویروس کرونا تفاوت‌های بسیار پیدا کرده بود و یکی از این تفاوت‌ها نحوه ادای دیون و نذورات کسانی بود که هر سال به قرار همیشگی، غذای نذری تهیه و میان مردم توزیع می‌کردند. اما شرایط جدید به گونه‌ای بود که همین اتفاق نیز می‌توانست موجبات شیوع حداکثری این بیماری مهلک را در میان مردم فراهم کند.

از این رو بنیاد نیکوکاری فرشته‌ها و خیریه نیکوکاران شریف طی یک فراخوان عمومی مردم را دعوت کردند تا به جای پخش نذری گرم، هزینه آن را صرف کمک هزینه برای تهیه قوت غالب عشایر کم‌برخوردار کنند. فراخوانی که با استقبال گسترده مردم روبرو شد و مسیری نو برای برکات همیشگی آن ساخت.

با توجه به استمرار محرومیت این مناطق، نیکوکاران می توانند حمایت های خود را در قالب کمک‌های نقدی یا غیر نقدی، در قالب کیسه آرد یا برنج از طریق تارنمای این دو مجموعه به نشانی www.sharifngo.com و www.fereshtehango.com به دست عشایر محروم این جغرافیا برسانند.

کد خبر 5095852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha