مشکلات حوزه اجتماعی سیستان و بلوچستان براساس اولویت پیگیری شود

مشکلات حوزه اجتماعی سیستان و بلوچستان براساس اولویت پیگیری شود

زاهدان - معاون اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات حوزه اجتماعی سیستان و بلوچستان باید براساس اولویت شناسایی و پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی در اولین جلسه کمیته اجتماعی شورای اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: این کمیته از ابعاد گوناگون دارای اهمیت هست، زیرا در حوزه اجتماعی مباحث گوناگونی در سطح استان وجود دارد که باید از طریق کمیته اجتماعی آسیب‌شناسی شده و با برگزاری جلسات مختلف برای رفع آن‌ها راهبردهای لازم ارائه شود.

وی تصریح کرد: کمیته اجتماعی می‌تواند به مباحث گوناگون این حوزه در استان ورود کرده و مبتنی بر شناسایی مشکلات صورت گرفته، آنها را اولویت‌بندی و برای رفع آن راهبرد و راهکار تعریف کنند و سپس بر این اساس اهمیت مشکلات اجتماعی، موضوع را به صحن علنی شورای اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ارسال تا پس از بحث و تبادل‌نظر در مورد آن تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، رئیس شورای راهبردی استان است که جلسات این شورا با حضور مسئولان اصلی استان برگزار می‌شود و این‌یک فرصت برای شورای اجتماعی هست زیرا مباحثی که در کمیته‌های تخصصی شورای اجتماعی مطرح و راهبرد آن به صحن شورا ارسال می‌شود برای ضمانت اجرا پشتوانه شورای راهبردی را خواهد داشت.

موسوی گفت: کمیته اجتماعی باید تمام مشکلات استان را موردبررسی قرار دهد و آن‌ها را شناسایی و اولویت‌بندی کرده براساس اولویت این مشکلات را پیگیری و نسبت به رفع آن تلاش کند.

وی بیان کرد: جلسات این کمیته بر اساس اهمیتی که دارد، باید به‌صورت مرتب برگزار شود و اعضا این کمیته به‌صورت جدی اجرای وظایف محول شده در راستای برون‌رفت از مشکلات حوزه اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

در ادامه این جلسه پس از رأی گیری، آقای محمد عثمان حسین بر از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌عنوان رئیس، آقای مولوی عبدالله ریگی به‌عنوان نایب‌رئیس و آقای میثم برازنده به‌عنوان دبیر کمیته اجتماعی شورای اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان انتخاب شدند و در مورد چگونگی فعالیت این کمیته برنامه‌ریزی شد.

کد خبر 5100886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha