۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹

استاندار گیلان مطرح کرد:

رشد ۳۰ درصدی ظرفیت منابع تأمین آب گیلان

رشد ۳۰ درصدی ظرفیت منابع تأمین آب گیلان

رشت- استاندار گیلان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی ظرفیت منابع تأمین آب استان، گفت: در قالب پویش «هر هفته الف- ب- ایران» ۱۰ پروژه در حوزه برق گیلان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته سی و سوم پویش «هر هفته الف- ب- ایران» با بیان اینکه با توجه به جغرافیای خاص گیلان، باید این استان به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد، گفت: گیلان یکی از استان‌های متراکم است و باید تهیه و اجرای برنامه‌های جامع در تمامی زمینه‌های توسعه‌ای برای این استان در نظر گرفته شود.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش ساخت و ساز در مناطق روستایی استان و رشد جمعیتی قابل توجه در این مناطق، بیان کرد: اگر افزایش جمعیت با ایجاد زیرساخت‌های مناسب همراه نباشد منجر به توسعه پایدار نمی‌شود لذا برنامه ریزی صحیح و مناسب به منظور توسعه پایدار باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر انجام مطالعات و تهیه طرح‌های جامع آبرسانی روستایی در نقاط مختلف استان گیلان، عنوان کرد: بهره برداری از طرح‌های برق رسانی، آب رسانی، فاضلاب و سدسازی در قالب پویش «هر هفته الف -ب -ایران» در گیلان حاکی از تلاش نتیجه بخش در شرایط تحریم‌ها است.

زارع ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته ۱۰ طرح برق، یک سد لاستیکی در راستای استفاده بهینه از روان‌آب ها و کمک به توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و آبرسانی به ۱۵ روستا در مجموع بیش از ۱۶۶ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

استاندار گیلان اظهار کرد: بهره برداری از طرح آبرسانی به ۳۸ روستای استان گیلان با اعتبار بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال و همچنین افتتاح سه پروژه احداث پست، کابل تغذیه و توسعه فیدر در آستارا با اعتبار ۷۴۲ میلیارد ریال امروز در قالب این پویش افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد روستاهای تحت پوشش از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون، ۹ درصد رشد داشته و از هزار و ۵۷۵ روستا به هزار و ۷۱۳ روستا رسیده است، گفت: بهسازی تأسیسات آب آشامیدنی ۵۶ درصد رشد داشته و احداث خطوط انتقال آب نیز با رشد ۴۵ درصدی از دو هزار و ۸۵۶ کیلومتر، به چهار هزار و ۱۵۲ کیلومتر رسیده است.

زارع به رشد ۳۰ درصدی ظرفیت منابع تأمین آب گیلان اشاره و اضافه کرد: شرکت برق منطقه‌ای گیلان با ۱۰ نیروگاه، بیش از ۲ هزار و ۸۵۲ مگاوات تولید دارد و طول خطوط ۴۰۰ کیلوولت آن ۲۵۶ کیلومتر، هزار و ۹۹ کیلومتر خط ۲۳۰ و ۸۶ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلوولت دارد.

استاندار گیلان با اشاره به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و تشکیل شرکت‌های یکپارچه در استان‌ها، گفت: امیدواریم با توجه به پتانسیل‌های استان و نزدیکی شهرها به روستاها، در آینده نزدیک ضمن تداوم روند شکل گرفته، شاهد توسعه آن باشیم.

کد خبر 5101770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha