۴ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵

مدرس حوزه و دانشگاه عنوان کرد؛

محروم‌کردن مردم از علم و دانش به وسیله نفوذ در سبک زندگی آن‌ها

محروم‌کردن مردم از علم و دانش به وسیله نفوذ در سبک زندگی آن‌ها

اردبیل - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: محروم‌کردن مردم از علم و دانش به وسیله نفوذ در سبک زندگی آن‌ها از دسیسه‌های غرب برای رسیدن به اهداف شوم و زمینه نفوذ در سیاست و اقتصاد این ملت‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد تجلایی در نشست علمی برخط (آنلاین) با طلاب مدرسه علمیه الزهراء (س) اردبیل، با اشاره به اینکه علم و پژوهش اولین توصیه در بیانیه گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: علم وسیله عزت و اقتدار است و بدون شک همه دستاوردهای انقلاب در طول این چهل‌سال در سایه علم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه علم توأم با معنویت و اخلاق ارزشمند است، افزود: چنانچه جوانان انقلابی مؤمن مجهز به سلاح علم باشند هیچ مانعی جلودار آنها نخواهد بود و امروزه پیشرفت کشور ایران در عرصه‌های مختلف به برکت علم جوانان با ایمان بوده و بی‌توجهی به دستاوردهای علمی زمینه نفوذ غرب را فراهم می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان اردبیل تصریح کرد: کشورهای غربی مدعی علم و تکنولوژی، در قرون وسطی در جاهلیت به سر می‌بردند درحالی‌که کشورهای مسلمان طلایه‌داران علم و پیشرفت بودند و در صورت تولید علم از سوی غربی‌ها، بدون ارجاع به دانشمندان اسلامی مستند و مستدل محسوب نمی‌شد و اعتبار علمی آن‌ها وابسته به تأیید دانشمندان اسلامی بود.

تجلایی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب افزود: شکل‌گیری علم و دانایی توأم با معنویت در یک جامعه‌، باعث افزایش قدرت حقیقی می‌شود. امروزه اگر کاستی و کمبودی در بخش‌هایی از جامعه ایران اسلامی می‌بینیم دلیل آن تنها تحریم‌های ظالمانه نیست، بلکه اصلی‌ترین علت آن جریان نفوذ یا بی‌کفایتی برخی از مسئولان است.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر علم در دستان ملت بی‌ایمان باشد سبب تبدیل آنها به حیوان شده که نمونه آن کشورهای اروپایی هستند که در طول چند جنگ جهانی ۱۷۵ میلیون انسان را کشته‌اند و بنابر تصریح رهبری این ملت هر چند که از نظر علمی رشد یافته‌، اما از نظر اعتقادی و اخلاقی فقیرند.

وی به برخی از برنامه‌های کشورهای اروپایی در جهت تسلط به ملت‌های مسلمان اشاره کرد و افزود: محروم‌کردن مردم از علم و دانش به وسیله نفوذ در سبک زندگی آن‌ها از جمله دسیسه‌های غرب برای رسیدن به اهداف شوم‌شان است، چرا که تحمیل سبک زندگی غربی، مسلمانان را از علم جدا کرده و از طرف دیگر زمینه نفوذ در سیاست و اقتصاد این ملت‌ها را برای غرب فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام تجلایی اظهار کرد: رستاخیز علمی از توصیه‌های اکید رهبری به جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی است که در این راستا باید جدیت لازم را داشته و محیط حوزه و دانشگاه را به فضایی علمی توأم با معنویت تبدیل کنیم.

کد خبر 5103638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha