۶ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد مطرح کرد:

جشنواره مطبوعات شرق فرصتی برای واکاوی کارکرد رسانه

جشنواره مطبوعات شرق فرصتی برای واکاوی کارکرد رسانه

بیرجند- معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره مطبوعاتی «پرفسور معتمدنژاد» فرصتی برای واکاوی کارکرد رسانه در شرق کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خدادی ظهر شنبه در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره پرفسور معتمد نژاد (اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور) فرصتی برای واکاوی کارکرد رسانه در مناطق شرق کشور است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه غفلت ما ماندن در گذشته است، گفت: جریان رسانه امروزه در همه ابعاد بروز و ظهور داشته و سرعت تحولات به گونه‌ای است که مسائل را باید روزانه و ساعتی رصد کرد.

خدادی اظهار کرد: این جشنواره باید آسیب‌شناسی کارکرد رسانه را در ابعاد مختلف در شرق کشور داشته باشد و به هم افزایی رسانه منجر شود.

وی با بیان اینکه رسانه ما باید به گونه‌ای عمل کند که در سبد انتخاب مخاطب قرار گیرد، بیان‌کرد: امروز تنها داشتن رسانه قدرت نیست بلکه مهم اثر و نقش یک رسانه در زندگی مردم و میزان اقبال جامعه از یک رسانه است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما از نظر کمی و کیفی در حوزه رسانه مشکلی نداریم، ادامه‌داد: مسئله محتوای نشر یافته در یک رسانه است.

قدرت یک رسانه بسته به تمایز در محتوا و سوژه است

خدادی با بیان اینکه امروزه مردم در حوزه رسانه قدرت انتخاب متعدد و متنوعی دارند که کار رسانه‌ای را سخت‌تر کرده است، اظهار کرد: امروز قدرت یک رسانه بسته به تمایز در موضوع و سوژه، تنوع در سبک ارائه محتوا و تفاوت در مدل نشر و رویکرد است.

وی بیان‌کرد: یک رسانه باید بداند که هر چه کوتاه‌تر و ساده‌تر بنویسد اقبال مردم به او بیشتر خواهد شد و باید از خبر پوششی به سوژه‌ای روی بیاورد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه هر چه ابهامات و شبهات را پاسخ گفته و زمینه تضارب آرا را فراهم آورد، موفق‌تر خواهد بود.

خدادی یادآورشد: امروزه رسانه‌ها باید بر روی واژه‌هایی چون تحریم با دقت بیشتری تأمل کنند چون در شرایط فعلی ما با یک تحریم رو به رو نیستیم بلکه با یک جنگ اقتصادی رو به رو هستیم که این دقت‌ها بسیار حائز اهمیت است.

ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی این جشنواره را در سطح ملی برگزار کرده و جایزه ویژه پرفسور معتمد نژاد را داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: پرفسور معتمد نژاد از بزرگ مردان خراسان‌جنوبی در حوزه علوم انسانی است که در راستای رشد و توسعه فرهنگ اقدامات بسیار ارزشمند و بی‌بدیلی انجام داده است.

نبی زاده یادآور شد: رسانه‌های خراسان‌جنوبی در حوزه مدیریت بیماری کرونا صحنه درخشانی را خلق کردند و این موضوع شامل صدا و سیمای استان، روزنامه‌های مکتوب و رسانه‌های برخط استان می‌شود که در کنترل این بیماری در استان نقش آفرین بودند.

کد خبر 5105121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha