۶ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷

زاخارووا؛

اقدام اسرائیل در احضار سفیر روسیه ما را مبهوت کرد

اقدام اسرائیل در احضار سفیر روسیه ما را مبهوت کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدام رژیم صهیونیستی در احضار سفیر این کشور در تل آویو را موجب تعجب مسکو خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با بیان اینکه اقدام رژیم صهیونیستی در احضار سفیر مسکو در تل آویو موجب تعجب کرملین شده است گفت: آنچه «آناتولی ویکتورُف» سفیر روسیه در تل آویو، بیان کرده همان موضع روسیه در خصوص موضوع فلسطین است.

سفیر روسیه در تل آویو هفته گذشته در مصاحبه ای گفته بود: حل نشدن منازعه اسرائیل و فلسطین عامل بی ثباتی در منطقه خاورمیانه است و نه ایران.

این اظهارات موجب احضار وی از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شده بود.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در انتقاد از این اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ما از این واکنش شدید به موضوعات مطرح شده در مصاحبه سفیرمان در اسرائیل متعجب شدیم».

این مقام روس ادامه داد: «ما اعتراضمان را به همکاران اسرائیلی‌مان در سطوح مختلف اعلام کرده‌ایم. همه اظهارات مطرح شده سفیر روسیه که در مصاحبه آمده است، مطابق با موضع شناخته شده روسیه در مسائل مربوط به خاورمیانه است».

زاخاروا همچنین اعلام کرد، روسیه عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و همسایگان عربی را «فرصتی» برای ایجاد کانال‌های جدید تماس‌های متمدنانه مبتنی بر هنجارهای حقوقی بین‌المللی ارزیابی می‌کند.

کد خبر 5105268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • mino IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      0 0
      چه احمقانه!!! وقتی دولتی میاید رژیم صهیونیستی را برسمیت میشناست و در مناطق اشغال شده توسط صهیونیستها دفتر کنسولگری دایر میکند یعنی دیگر باید دهانش را ببندد و از صهیونیستها حمایت کند!!! این چیزیست که صهیونیستها در حال حاضر از روسها انتظار دارند!!! و روسها با اینکارشان احمق بنظر میایند!!!!