۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰

فراخوان حضور در جشنواره ملی «عصر سلیمانی‌ها» در شیراز اعلام شد

فراخوان حضور در جشنواره ملی «عصر سلیمانی‌ها» در شیراز اعلام شد

شیراز- با حضور جمعی از مسئولان استانی فراخوان مسابقه ملی «عصر سلیمانی‌ها» در استان فارس اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول فضای مجازی سپاه فجر استان فارس عصر شنبه در نشست خبری جشنواره ملی عصر سلیمانی‌ها، گفت: نزدیک به یکسال از شهادت سردار سلیمانی گذشته و در سالگرد این سردار شهید دنیای اسلام در نظر است تا نخستین جشنواره ملی شهید سلیمانی با عنوان «عصر سلیمانی‌ها» اجرایی شود.

محمد صحت افزود: تفکر شهید سلیمانی موجب بیداری در جهان اسلام شد و این تفکر تا ابد در ذهن جوامع اسلامی ماندگار خواهد شد این تفکر برگرفته از اسلام و در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی است و در راستای بیان این تفکر رسانه‌ها باید بتوانند تفکر انقلابی را در جامعه و جهان نشر دهند.

صحت ادامه داد: رسانه و هنر عاملی برای نشر تفکر انقلابی در جامعه خواهد بود و جشنواره عصر سلیمانی‌ها در این راستا تلاش خواهد کرد و قرن جدید قرن تفکر شهید سلیمانی است این در حالی است که دستگاه‌های مختلفی در راستای برگزاری این جشنواره همکاری داشته‌اند.

وی ادامه داد: جشنواره عصر سلیمانی‌ها در دو بخش رویدادی و مسابقه‌ای برگزار خواهد شد و بخش رویدادی در سراسر استان فارس اجرایی خواهد شد و بخش مسابقه‌ای نیز تمامی افراد می‌توانند حضور داشته باشند.

صحت ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند تا اول بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و از اول لغایت دوازدهم بهمن ماه نیز آثار داوری خواهند شد مراسم اختتامیه این جشنواره در دهه فجر برگزار می‌شود.

او افزود: این جشنواره هفتم دی آغاز خواهد شد و افراد می‌توانند آثار خود را در قالب‌های فیلم کوتاه، پویا نمایی، نرم افزار و پوستر به این جشنواره ارسال کنند این جشنواره دارای سه موضوع ویژه نیز خواهد بود و تفکر شهید سلیمانی، ما ملت شهادتیم و ما ملت امام حسینیم از جمله موضوعات ویژه این جشنواره است این در حالی است که موضوعات فرعی نیز در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

در ادامه محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد فارس نیز گفت: جشنواره شهید سلیمانی نمودی برای گرامی داشت تمامی شهدا است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند گرامی داشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در جامعه اسلامی به قدری تأثیرگذار بود که تمامی آحاد جامعه به این شهید بدهکار بوده و آرامشی که در جامعه اسلامی ایجاد شده است نمود تلاش‌های شهید سلیمانی است.

بذرافشان تاکید کرد: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی که در کمیته امداد امام خمینی برگزار شده است پس از شهادت سردار سلیمانی به نام ایشان صورت گرفت و بیش از سه هزار تبلت نیز به دانش آموزان نیازمند در قالب رزمایشی که به نام شهید سلیمانی بود به این افراد اهدا شد.

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست خبری گفت: یکی از وظایفی که بر عهده اهالی فرهنگ و رسانه در عصر حاضر بوده اشاعه دهنده فرهنگ و تفکر شهید سلیمانی در جامعه است.

سهرابی ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر می‌توانند با فعالیت‌های خود در عرصه هنر تفکر شهید سلیمانی را در جامعه بسط داده به گونه‌ای که تمامی آحاد مردم از این تفکر بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: برنامه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دهه بصیرت نیز شامل برنامه‌های نظیر پویش خانوادگی سردار دل‌ها با قرائت یک صفحه قرآن در هر خانه، گلواژه های مجلسی کوتاه به یاد یاس کبود حضرت زهرا و حاج قاسم و یاران و شب شعر مجازی یاس کبود است و در سیزدهم دی ماه نیز کتاب شاعرانی که برای شهید سلیمانی شعر به دبیرخانه ارسال کرده‌اند منتشر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تئاتر خیابانی، مسابقه کتابخوانی ام ابیها، مسابقه کتابخوانی شهید سردار، خوشنویسی بخشی از حدیث کسا، نمایشنامه خوانی مجازی، انتخاب بهترین‌های رسانه‌ها در امر پوشش خبری با موضوع مقاومت بصیرت ولایت، مسابقه خطر گرافیک پوستر استوری، حضور گروه‌های هنری در ۱۰ نقطه شهر، تولید محتوا در فضای مجازی و شب شعر مجازی مقاومت از جمله برنامه‌های است که در این دهه اجرایی خواهند شد.

کد خبر 5105283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • برگزیده NL ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      0 0
      همش الکی همش شو نه کسی جوابگو هست نه جوایز رو میدن بعد سه ماه. فقط میخواستن بگن ما فلان جشنواره رو برگزار کردیم.