۶ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲

امام جمعه شیراز در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس:

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی «خانواده متعالی» در استان فارس ضروری است

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی «خانواده متعالی» در استان فارس ضروری است

شیراز - امام جمعه شیراز در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس خواستار تدوین نقشه مهندسی فرهنگی، خانواده متعالی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی فارس با سه رویکرد تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، خانواده متعالی و ارتقای سیستم صوتی شهری در راستای آگاهی‌بخشی در شهر و پدافند غیرعامل به صورت مجازی (وبینار) و با میزبانی دفتر امام جمعه شیراز عصر شنبه برگزار شد.

در این نشست نماینده ولی‌فقیه در فارس، در یکصد و پانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک زادروز حضرت عیسی مسیح (ع) به هموطنان مسیحی و دیگر مسیحیان جهان، گفت: شورای فرهنگ عمومی با دیدگاه هماهنگ‌سازی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در سراسر استان و به ویژه شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع)، رویکرد جدیدی را در پیش روی همگان باز کرده است تا با سازماندهی، ساماندهی و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های فرهنگی، مؤثرتر از پیش بتواند در ساحت فرهنگی در سطح استان تأثیرگذار باشد.

به گفته آیت‌الله لطف‌الله دژکام، تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس، با شیوه‌ای که در استان فارس انجام شد، نه تنها همه کنش‌گران فرهنگی سراسر استان را درگیر کرد و تحسین همگان را برانگیخت که امید داریم این شیوه یک الگوی موفق کشوری باشد و بتوانیم همه دیدگاه‌ها را در آن بگنجانیم و به بیشینه همسویی فرهنگی و تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برسیم.

امام جمعه شیراز و رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه عنوان کرد: طرح خانواده متعالی نیز پس از بررسی‌ها، اکنون برنامه‌ای روشن و پویاست که از دیدگاه بنده همه، جایگاه همه سازمان‌ها در این برنامه به درستی چینش شده است.

وی با حمایت از تشکیل شورای عالی قرآن استان فارس ذیل شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: از سامان یافتن این شورا حمایت می‌کنم و سازوکار و ساختار آن، دستور کار جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی استان خواهد بود و امیدواریم با همسوسازی تشکل‌های قرآنی در راستای جامعه‌سازی قرآنی و با هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری‌ها، شاهد یک تحول جدی در فعالیت‌های قرآنی باشیم.

آیت‌الله دژکام ساماندهی تبلیغات شهری را در راستای برطرف شدن نگرانی‌های کنش‌گران فرهنگی، اجتماعی و هنری مورد اشاره قرار داد که باید در دستور کار جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی باشد و هم اکنون دغدغه جدی فرهنگی و اجتماعی در این زمینه وجود دارد.

امام جمعه شیراز از طرح ایجاد بِرَند شهری با پیگیری شهرداری شیراز در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که روی این طرح، کار کارشناسی جدی صورت بگیرد.

کد خبر 5105316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha