۸ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳

مدیرکل بهزیستی فارس:

کمک های مستقیم مردم به کودکان کار بستر آسیب های جدی تر است

کمک های مستقیم مردم به کودکان کار بستر آسیب های جدی تر است

شیراز- مدیرکل بهزیستی فارس گفت: کمک های مستقیم مردمی به کودکان کار، بستر آسیب های خیلی جدی تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق کشفی نژاد ظهر دوشنبه با حضور در جمع خبرنگاران از آثار حمایت‌های مستقیم مردم به کودکان کار خبر داد و گفت: حمایت از کودکان کار و خیابانی تشویق کسانی است که از آنها بهره کشی اقتصادی می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله حضور کودکان کار و خیابانی در سطح جامعه بیان داشت: با آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه‌های جمعی به منظور سوق دادن کمک‌های مردمی به مؤسسات مرتبط به جای پرداخت مستقیم به کودکان خیابانی و تعیین تکلیف کودکان مهاجر غیر قانونی و الزام به رعایت قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران توسط مهاجرین قانونی و دارای کارت اقامت و همچنین تأمین نیروی متخصص و اعتبارات لازم به منظور ساماندهی و اشتغال خانواده کودکان کار و خیابانی می‌توان هر چه بیشتر به این چالش بزرگ سراسری رسیدگی کرد.

کشفی نژاد با اظهار نگرانی از این موضوع گفت: خرید و یا کمک مردم به این کودکان در حقیقت کمک به حضور هر چه بیشتر آنها در خیابان است که می‌تواند بستر آسیب‌های خیلی جدی تر باشد.

کشفی نژاد همچنین بازمانده شدن از تحصیل و دیگر نیازهای اساسی از جمله بازی و تفریح کودکان کار و خیابانی را نتیجه دلسوزی‌های عموم و خرید مردم از آنها دانست.

وی ادامه داد: حمایت مستقیم مردم از کودکان کار و خیابانی نه تنها موجب کمک به آنها نمی‌شود، بلکه تشویق کسانی که از این کودکان بهره کشی اقتصادی می‌کنند را به همراه دارد.

مدیرکل بهزیستی فارس حضور و فعالیت کودکان خیابانی را عامل گسترش بیشتر کرونا ویروس دانست و شدیداً خواستار ارجاع این کودکان به مراکز روزانه و شبانه روزی خدمت رسانی به کودکان کار و خیابانی سازمان بهزیستی شد.

او همچنین نحوه ارجاع این کودکان را از طریق اورژانس اجتماعی، سامانه‌های مربوطه، شناسایی توسط تیم مددکاری و یا به صورت خود معرف دانست.

کد خبر 5106786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha