۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶

دومین کنگره شعر «خاتم سلیمانی» در شیراز برگزار خواهد شد

دومین کنگره شعر «خاتم سلیمانی» در شیراز برگزار خواهد شد

شیراز- دبیر علمی کنگره خاتم سلیمانی گفت: دومین جشنواره شعر «خاتم سلیمانی» در راستای یادبود شهید سلیمانی و گرامی داشت شهید هسته‌ای شهید محسن فخری زاده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل شفیعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی دو ماه گذشته شاعران سراسر کشور برای حضور در این جشنواره دعوت شدند و همانگونه که پیش بینی شده بود آثار شاعران بسیار زیادی در کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی افزود: بیش از هزار اثر در قالب‌های مختلف شعری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و تعداد بسیار زیادی از این آثار نیز به مرحله داروی نرسید و تنها علت آن ارسال آثار پس از مدت زمان تعیین شده بود.

دبیر علمی این جشنواره تاکید کرد: شرکت کنندگان این کنگره از تمامی طیف‌های سنی بوده‌اند و محدودیت در این حوزه وجود نداشته است و محمد کاظم کاظمی از جمله شاعران معروف افغانستان در این کنگره حضور دارد این در حالی است که شاعران زیادی از کشورهای مختلف نظیر پاکستان، روسیه، هند، آلمان و … در این کنگره حاضر هستند.

وی افزود: اشعار شاعرانی که در این کنگره حضور داشته‌اند در کتاب خاتم سلیمانی منتشر خواهد شد و اولین مجموعه شعری شهید فخری زاده نیز در این کنگره رونمایی می‌شود این در حالی است که آثار شاعران حاضر در این کنگره به صورت تصویری نیز تدارک دیده شده است و در قالب مجموعه‌ای فاخر رونمایی خواهد شد.

او ادامه داد: چشم انداز شهید سلیمانی، چشم انداز پارسی زبانان جهان، چشم اندازی فخر اسلام و اشعار شاعران آذری زبان به همراهی ترجمه فارسی این آثار از جمله چشم اندازهایی است که در دومین کتاب کنگره خاتم سلیمانی وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام رضا طبیب زاده دبیر اجرایی دومین جشنواره خاتم سلیمانی گفت: کنگره خاتم سلیمانی از جمله موضوعاتی است که نشان دهنده اثر گذاری شهدا در جامعه جهانی بوده و این کنگره بازتاب ویژه ای در ادبیات سیاسی جهان داشته است.

وی افزود: ٣٠ شاعر مطرح ملی در این کنگره حضور دارند از میان این افراد ١٣ شاعر مربوط به خارج از استان هستند.

کد خبر 5108583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha