۱۰ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۲۰

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان خبر داد:

رقابت ۳۷ اثر هنری در بخش خیابانی جشنواره ملی «تئاتر سردار آسمانی»

رقابت ۳۷ اثر هنری در بخش خیابانی جشنواره ملی «تئاتر سردار آسمانی»

رفسنجان - معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان از رقابت ۳۷ اثر هنری در بخش خیابانی جشنواره ملی «تئاتر سردار آسمانی» در رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد حسین زاده عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی «تئاتر خیابانی سردار آسمانی» با قدردانی از برگزارکنندگان و میزبانی این جشنواره در رفسنجان اظهار کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی همه گروه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر سعی کردند که ارادت خود را به سردار نشان دهند و از زبان هنر برای رشادت‌ها، خلقیات و روحیات سردار سلیمانی آثاری را خلق کنند که اثرگذار باشد.

وی افزود: هنرمندان پای کار آمدند و همزمان با سوم خرداد، کار جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» آغاز شد و از پوستر جشنواره در مزار سردار سلیمانی رونمایی شد.

وی بیان کرد: استقبال خوبی از دومین جشنواره سردار آسمانی شد که بیش از ۱۰۰ اثر در حوزه‌های مختلف به جشنواره فرستاده شد که در مجموع ۷۵ اثر خیابانی، ۶۵ اثر صحنه‌ای و ۱۰ نمایشنامه به جشنواره فرستاده شد که در مجموع ۳۷ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

حسین‌زاده اظهار کرد: رفسنجان به لحاظ اینکه ظرفیت قابل توجهی در بخش خیابانی جشنواره داشت میزبانی تئاتر خیابانی به رفسنجان رسید و شهرستان سیرجان برگزارکننده بخش صحنه‌ای دومین جشنواره سردار آسمانی است که از فردا این بخش آغاز به‌کار می‌کند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: ۲۵۰ هنرمند در مجموعه آثار پذیرفته شده همراه و هماهنگ بودند و از نکات قابل توجه این جشنواره برگزارشدن در سه بخش است.

حسین‌زاده اضافه کرد: بخش تئاتر سیار نیز امروز کار خود را از مزار سردار سلیمانی آغاز کرده و فردا در روستای قنات‌ملک برنامه اجرا می‌شود.

کد خبر 5109148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha