۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تاکید کرد؛

پیگیری ایجاد اشتغال زندانیان استان سمنان از طریق شرکت‌های تولیدی

پیگیری ایجاد اشتغال زندانیان استان سمنان از طریق شرکت‌های تولیدی

سمنان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان از پیگیری ایجاد اشتغال زندانیان استان از طریق شرکت‌های تولیدی خبر داد و گفت: این کار به ارتقای توانمندی اقتصادی زندانیان و خانواده‌هایشان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشست حمایت از زندانیان استان سمنان به میزبانی کمیته امداد استان از پیگیری برای استفاده از ظرفیت ایجاد شغل از طریق شرکت‌های تولیدی استان خبر داد و بیان کرد: سمنان در زمینه تولید دارای توانمندی‌های بسیار بالایی است که به خصوص در بخش صنعت می‌توان از آنها برای اشتغال زندانیان آزاد شده کمک گرفت.

وی با بیان اینکه خدمات حمایتی نهادهایی مانند کمیته امداد به خانواده‌های زندانی تحت حمایت بسیار خوب است اما وقتی تکمیل می‌شود که زندانیان از لحاظ اقتصادی نیز توانمند شوند، افزود: حمایت از زندانیان به عدم بازگشت دوباره شأن به زندان‌ها کمک می‌کند زیرا نیاز مالی شأن را برطرف خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال با رصد استعداد خانواده‌های زندانیان یکی دیگر از مسائلی است که تاکید ویژه‌ای بر آن می‌شود، ابراز داشت: حمایت‌های کمیته امداد و انجمن حمایت از زندانیان و خیریان سبب شده تا روند ایجاد این نوع اشتغال تسریع شود.

ابراهیمی با بیان اینکه استقلال مالی زندانیان یکی از مهمترین مسائلی است که پس از آزادی باعث می‌شود تا دیگر به زندان باز نگردند، گفت: بسیاری از جرایم ریشه در بیکاری و اقتصاد دارد و لذا ارائه مهارت‌ها و ایجاد امکان اشتغال یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌توان برای خلوت کردن زندان‌ها از زندانیان به کار برد.

کد خبر 5115790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha