۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶

استاندار کرمانشاه:

منطقه آزاد قصرشیرین موجب پیشرفت و توسعه کشور می‌شود

منطقه آزاد قصرشیرین موجب پیشرفت و توسعه کشور می‌شود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: منطقه آزاد قصرشیرین نقطه عطفی در پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه و به طبع کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز در جلسه ویژه منطقه آزاد قصرشیرین با حضور محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هشت سال جنگ تحمیلی فرصت توسعه را از این استان گرفت.

وی افزود: جنگ باعث آوارگی مردم شهرهای مرزی و پناه بردن این مردم به مرکز استان که نتیجه آن ایجاد و گسترش جمعیت حاشیه نشین در شهر کرمانشاه و بالا رفتن نرخ بیکاری استان شد.

استاندار کرمانشاه به نرخ ۲۲ درصدی بیکاری استان در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این نرخ هم اکنون به ۱۵ درصد رسیده هرچند کرمانشاه همچنان جز استان‌های اول بیکاری در کشور است.

بازوند با بیان اینکه سالانه حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر وارد بازار کار استان می‌شود، ادامه داد: بحران ناشی از ویروس کرونا باعث یک ریزش شغلی در کل کشور و به تبع در کرمانشاه شد.

وی به ظرفیت مرزهای استان برای کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: از ۶ مرز کرمانشاه، پنج مرز آن رسمی است و خوشبختانه با وجود چالش‌هایی در کشور عراق وضعیت صادرات از مرزهای استان وضعیت مناسبی است.

بازوند با بیان اینکه ۳۵ درصد از کل صادرات ایران به کشور عراق توسط استان کرمانشاه انجام می‌شود، گفت: در مجموع روزانه بین یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار کامیون کالا از این مرزها صادر می‌شود و در حال حاضر ۱۵۰ کامیون سوخت از مرز پرویز خان عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه این مرز ظرفیت تردد ۲۵۰ کامیون سوخت در روز را دارد، تاکید کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا تنها مرزی که بسته نشد، مرز پرویزخان بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به موقعیت شهرستان قصرشیرین، بیان کرد: مرز پرویزخان نسبت به سایر مرزها مزیت نزدیک‌ترین فاصله را با استان‌های تهران و بغداد دارا است.

کد خبر 5115983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرمانشاهی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      مناطق ازاد در صورتی باعث توسعه اقتصادی می شود که با فراهم کردن زیر ساخت های اساسی نظیر ازاد راه . فرودگاه و راه اهن و و پایانه ای صادراتی مجهز زمینه جذب سرمایه گذاران برای تولید کالاهای صادرات محور را فراهم شود