۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶

سرپرست فرمانداری ایرانشهر:

برقراری امنیت در ایرانشهر اولویت اول است

برقراری امنیت در ایرانشهر اولویت اول است

ایرانشهر - سرپرست فرمانداری ایرانشهر گفت: برقراری امنیت در ایرانشهر اولویت اول است، زیرا امنیت پایه و مقدمه سرمایه گذاری و توسعه شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شهرستان ایرانشهر صبح امروز به ریاست علی شعبانی سرپرست فرمانداری ویژه ایرانشهر و با حضور غلام رضا باغ شیرین سرپرست مدیریت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه ایرانشهر برگزار شد.

علی شعبانی در این جلسه اظهار داشت: برقراری امنیت در ایرانشهر اولویت اول است، زیرا امنیت پایه و مقدمه سرمایه گذاری و توسعه شهرستان است. برای توسعه شهرستان، باید هرگونه مانع و بازدارنده برطرف شود.

وی بیان کرد: نظام اسلامی در تأمین حقوق مردم که امنیت نخستین و مهمترین حق مردم درجهت زندگی و کسب و کار است، با هیچ گروهی مماشات نخواهد کرد.

سرپرست فرمانداری ایرانشهر با اشاره به اینکه خط مشی مدیریت شهرستان در تأمین امنیت، رویکرد فرهنگی و نرم افزاری است، گفت: رویکرد فرهنگی مبتنی بر مشارکت آحاد مردم به ویژه معتمدین، نخبگان و گروه‌های مرجع و مؤثر در عرصه‌های اجتماعی است و هدف ایجاد فضای مناسب برای معیشت عموم مردم است و این امر با همکاری خود مردم قابل حصول است.

وی افزود: افکار عمومی نسبت به مساله امنیت در شهرستان ایرانشهر اندکی دچار اضطراب هستند و افراد و کانون‌های مختلف مکرر مشکل ناامنی را طرح می‌کنند. من البته وجود ناامنی را به این شدت که برخی ابراز می‌کنند باور ندارم و شکل گیری این ذهنیت را ناشی از ناهماهنگی در شیوه‌های اجرایی دست اندرکاران می دانم.

شعبانی با اشاره به اینکه با هماهنگی و وحدت رویه بین دستگاه‌های مربوطه، این تشویش به زودی برطرف می‌شود، تصریح کرد: از عوامل احساس ناامنی، مسامحه در خدمات دهی و نظارت مناسب از سوی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است.

وی تاکید کرد: ادارات و نهادها باید با پافشاری بر قانونمندی و قانون مداری و نظارت لازم بر عملکرد واحدهای زیرمجموعه و کارکنان از بی نظمی و قانون شکنی جلوگیری کنند.

سرپرست فرمانداری ایرانشهر ادامه داد: توان فنی و تکنوکراتیک کارکنان ادارات در ارائه خدمت مناسب، از مؤلفه‌های مهم در ایجاد اطمینان در مردم و برقراری نظم و امنیت است. مدیران و کارکنان دولت باید ضمن آگاهی کامل به وظایف خود، در انجام آن تسلط لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: امنیت تابعی از نظم و نظم نتیجه اجرای قانون است و ما در مسیر برقراری امنیت با قانون شکنان و خاطیان و سارقان و عوامل مخل امنیت، سخت و قاطع برخورد خواهیم کرد و هیچ‌گونه اغماض و ارفاقی به عوامل ایجاد ناامنی روا نخواهیم داشت.

شعبانی ضمن قدردانی از تلاش همه دستگاه‌های متولی و مسئول در موضوع امنیت شهرستان ایرانشهر، گفت: انتظار دارم مقتدرانه و با قاطعیت تمام با ناامنی و بی قانونی‌ها برخورد شود شورای تأمین شهرستان باید آئینه اقتدار حاکمیت باشد و فرماندهی انتظامی، نمایندگی دستگاه قضائی و سایر مسئولان امنیتی شهرستان، در جهت حسن اجرای قانون، تأمین امنیت و فراهم شدن زمینه مساعد پیشبرد سیاست‌های دولت در توسعه شهرستان، با همدلی و همکاری بر استیفای حقوق مردم مصمم اند و نتایج آن در روزهای آینده برای همه مردم ملموس خواهد بود.

وی افزود: در جهت برقراری امنیت، بر تجهیز سیستم‌ها و کاربست فناوری‌های نو و مدرن و امکان پایش و گزارش گیری مناسب و مقتضی شرایط روز تاکید می‌کنم و انتظار دارم مدیران در این جهت با اولویت اقدام کنند.

رئیس شورای تأمین شهرستان ایرانشهر اذعان کرد: تعبیه سیستم پایش تصویری، آموزش عمومی و آگاهی بخشی به شهروندان نسبت به شگردهای جدید سارقان، بهره گیری از ظرفیت معتمدین و علما و موثرین شهرستان، شناسنامه دار کردن مراکز کسب و کار و فعالیت، افزایش گشت‌های نظارتی و انتظامی در بخش‌های کم تراکم شهر، تأمین روشنایی لازم در معابر، برخورد با تغییرات در شیشه‌های خودروها و بازدید و آسیب شناسی کارشناسی نسبت به محیط‌های منشأ ناامنی، و افزایش هماهنگی مجموعه مدیریتی شهرستان، از موضوعاتی است که حسب تصمیم کمیته در دستور کار جدی دست اندرکاران امنیت شهرستان قرار گرفته است.

کد خبر 5117384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha