۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴

استاندار فارس اعلام کرد:

سند تحول فرهنگی استان هماهنگ کننده تمام دستگاه های اجرایی است

سند تحول فرهنگی استان هماهنگ کننده تمام دستگاه های اجرایی است

شیراز - استاندار فارس گفت: نقشه و سند تحول فرهنگی استان فارس نیازمند همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و جزء سند های بالادستی در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی ظهر یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: بر اساس فرمایشات بنیان گذار انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین رهبر معظم، انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود و نظام ما نیز نظامی فرهنگی است. در همین راستا جایگاه شورای فرهنگی از سایر جایگاه‌ها بالاتر است.

وی در ادامه ابراز داشت: از مسئولین فرهنگی انتظار می‌رود با انسجام و همدلی، مصائب جامعه را شناسایی و راهکارهای مؤثر را پیشنهاد داده و عملیاتی کنند.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر تشکیل جلسات به صورت مستمر در سطح شهرستان‌ها و یخش ها با ریاست فرمانداران و ائمه جمعه، گفت: راهبردهای اساسی سند در چارچوب اخلاق و سبک زندگی اسلامی ایرانی تنظیم شده است اما نباید در حد کلام و شعار باقی بماند.

رحیمی اضافه کرد: این راهبردها می‌بایست به یک پروژه تبدیل شود که در دوره‌ای مشخص اجرا و در نهایت ارزیابی شود.

استاندار فارس با بیان اینکه امید و نشاط می‌تواند جامعه را به سمت تکامل سوق دهد؛ گفت: توجه به فرهنگ کوشش و کار، ترویج نماز و تشدید مودت و برادری در بین آحاد جامعه فرهنگی غنی است که در آموزه‌های دینی ما وجود دارد و قطعاً تأثیرگذار است.

رحیمی با تاکید بر اینکه برای اجرایی شدن سند فرهنگی می‌بایست من بودن را کنار گذاشته و تنها به ما بودن فکر کنیم گفت: این سند و نقشه فرهنگی با اتفاق‌نظر تهیه شده است که بر نظرات سلیقه‌ای ارجحیت دارد.

وی با تاکید بر آموزش اعضا در اجرای سند مهندسی فرهنگی ادامه داد: در ابتدا می‌بایست وظایف هر یک از اعضا مشخص و سپس با زمانبندی دقیق اجرایی شود تا بتوان در نهایت ارزیابی و پایش کرد.

احمد احمدی زاده معاون سیاسی، انتظامی و اجتماعی استانداری فارس نیز یکی از مهمترین کارکردها را هماهنگی بین دستگاه‌ها برشمرد و گفت: در شورا ۲۴ دستگاه و در شهرستان‌ها ۱۷ عضو وجود دارد که انسجام این اعضا می‌تواند به اجرای هر چه بهتر از سند کمک کند.

وی با اعلام نیاز به یک پارچه سازی فرهنگی گفت: که این امر میسر نمی‌شود مگر با هماهنگی بین دستگاه‌ها همچنین تسلط و اشرافیت اعضا بر آئین نامه‌ها و مطالب شورا نیز بسیار مهم است. اعضا می‌بایست بند به بند سند را مرور کنند و نسبت به شرح وظایف خود نیز آگاهی کامل داشته باشند.

احمدزاده گفت: برنامه‌ها باید بومی و محلی شده و متناسب با شرایط شهرستان‌ها اجرا شود. اولویت بندی در سطح شهرستان باید انجام شده و با برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات شورا به نتیجه مطلوب برسیم.

کد خبر 5118589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha