۲۳ دی ۱۳۹۹، ۸:۴۶

در آستانه تحلیف بایدن؛

ترامپ در واشنگتن دی‌سی حالت فوق‌العاده اعلام کرد

ترامپ در واشنگتن دی‌سی حالت فوق‌العاده اعلام کرد

رئیس‌جمهور آمریکا که متهم به تحریک مردم برای حمله به کنگره است، برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، از یک هفته قبل از تحلیف بایدن، در واشنگتن دی‌سی حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن دموکرات و با توجه به ناآرامی‌های هفته گذشته که در پی حمله هوادارانش به کنگره آمریکا رخ داد؛ در واشنگتن‌دی‌سی وضعیت اضطراری اعلام کرد.

قرار است این وضعیت از تاریخ ۱۱ تا ۲۴ ژانویه برقرار باشد. این در حالی است که مراسم تحلیف بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا در روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار خواهد شد.

همزمان، در برخی ایالات نظیر مریلند و ویرجینیا از مردم خواسته شده از حضور در مراسمی که به مناسبت تحلیف بایدن تدارک دیده می‌شود؛ پرهیز کنند.

به گزارش مهر، در روز ۶ ژانویه (۱۷) دی، طرفداران ترامپ که همچنان مدعی تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ هستند؛ به ساختمان کنگره حمله کردند تا مانع از تائید پیروزی بایدن شوند. این اقدام حاکی از شکاف عمیق در جامعه آمریکا است و در عین حال، نشانه‌ای از زوال و انحطاط ایالات متحده تلقی شد.

کد خبر 5120031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha