۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴

مدیرکل روابط عمومی هلال احمر:

۵۰ درصد انبارهای امدادی کشور خالی است/ کمبود بودجه داریم

۵۰ درصد انبارهای امدادی کشور خالی است/ کمبود بودجه داریم

گرگان- مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر با بیان این که در حال حاضر ۵۰ درصد انبارهای امدادی پر هستند، گفت: هلال‌احمر تا پایان سال دچار کمبود بودجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله استاک پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران خبرگزاری استان گلستان اظهارکرد: جمعیت هلال‌احمر تا پایان سال دچار کمبود بودجه هست و این کسری در بودجه ۱۴۰۰ هم برای هلال‌احمر وجود دارد، همچنین در حال حاضر فقط ۵۰ درصد انبارهای امدادی پر هستند.

وی افزود: با کمک ۵۰ میلیارد تومانی دولت سه بالگرد اُورهال شده و هم اکنون ۱۹ بالگرد هلال‌احمر آماده خدمت رسانی هستند.

استاک گفت: به تازگی هم سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از اضافه شدن یک فروند بالگرد امدادی به ناوگان هلی کوپتری این جمعیت خبر داده است که قرارداد خرید این بالگرد تا پایان سال جاری نهایی و در سال ۱۴۰۰ تحویل خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: طبق گفته خبرنگاران روابط عمومی نقش تسهیل‌گری دارد و قرار نیست چهره میدان بشود و اظهار نظر کند، ما درصدد انجام این پروسه هستیم، به زودی هم دوره آموزش در بحران برای خبرنگاران برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه تعامل دو طرفه بسیار مهم است، اضافه کرد: به دلیل ارتقای سرمایه اجتماعی و جذب اعتماد مردم و با توجه به استفاده از ظرفیت خیران نیازمند تعامل با همه رسانه‌ها با همه سلایق فکری هستیم، ما پذیرای انتقادات سازنده بوده تا اگر نقطه ضعفی وجود دارد برطرف شود.

استاک گفت: شبکه‌های اجتماعی در بحران‌ها نقش مهمی دارند؛ چراکه رسانه‌ها در بحران‌ها به عنوان متخصص به ما کمک می‌کنند تا راهکارهای انتشار اخبار در بحران‌ها را بیابیم و اعتماد عمومی را هم جذب کنیم.

وی تصریح کرد: سال ۱۳۹۴ استارت خانه‌های هلال زده شد اما در سال ۱۳۹۹ به شکل جدی پیگیری می‌شود؛ هم اکنون حدود چهار هزار خانه هلال داریم که افق بلند مدت تاسیس ۳۷ هزار خانه هلال است، پایه راه‌اندازی ایت خانه‌ها در روستاها و براساس کار داوطلبی است.

گفتنی است در این جلسه مدیران خبرگزاری های گلستان هم نظرات خود را بیان کردند.

کد خبر 5121263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha