در گزارشی اعلام شد؛

نقض حقوق زندانیان سیاسی در بحرین از سوی رژیم آل خلیفه

نقض حقوق زندانیان سیاسی در بحرین از سوی رژیم آل خلیفه

رژیم آل خلیفه در بحرین حقوق زندانیان سیاسی را نقض و آنها را از انجام شعائر دینی و برخورداری از خدمات درمانی محروم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی اللؤلؤه در گزارشی اعلام کرد: افرادی که در بحرین بازداشت می شوند از همان لحظه نخست و در مراحل بازجویی تحت شکنجه قرار می گیرند و مشکلات و رنجهای آنها حتی پس از صدور حکم و به زندان رفتن نیز پایان نمی یابد زیرا عزت و کرامت انسانی آنها لگدمال می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: بازداشت شدگان در بحرین از حقوق اساسی خود به عنوان یک انسان و نه فقط به عنوان یک زندانی محروم می‌شوند. آنها از حق خود برای انجام شعائر دینی و از طریق محرومیت از خدمات درمانی از حق زندگی و گاهی اوقات نیز از حق خوردن و آشامیدن محروم می‌شوند و غذاهای نامناسب در اختیارشان قرار می‌گیرد یا تحت فشار قرار می‌گیرند تا اعتصاب غذا کنند.

در این گزارش با اشاره به اینکه بازداشت شدگان بحرینی در بسیاری موارد از حق تماس با خانواده خود محروم می‌شوند‏ یادآور شد: ماجرای شیخ «زهیر عاشور» روحانی بحرینی بازداشت شده در زندان‌های رژیم بحرین، چیز تازه‌ای از اوضاع زندان‌ها در بحرین را فاش نکرد بلکه این اوضاع را یادآوری کرد؛ بر همین اساس از سازمان‌های بین المللی خواسته شد رژیم بحرین را برای متوقف کردن اقدامات مکرر خود علیه شیخ زهیر و دیگر بازداشت شدگان سیاسی متوقف کنند.

این گزارش می‌افزاید:‌ پس از خودداری این افراد از تماس با خانواده‌های خود به سبب محدودیت‌های شدیدی که علیه آنها اعمال می‌شود، هیچ خبری از این افراد در دست نیست.

در ادامه گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤه آمده است: تشدید فشارها بر شیخ زهیر و شمار دیگری از بازداشت شدگان به سبب درخواست آنها برای بهبود شرایط ارتباطی و انجام شعائر دینی صورت گرفته است؛ مسئولان اداره زندان از پذیرفتن خواسته‌های این زندانیان خودداری کردند و آنها نیز در اعتراض به این اقدام اعتصاب غذا کردند و اداره زندان نیز این افراد را در ساختمان شماره ۱۵ قرار داد که در آنجا تحت فشارهای زیادی قرار می‌گیرند.

کد خبر 5122621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha