۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹

امام جمعه سمنان:

سونامی کمبود جمعیت توطئه دشمن است/ سمنان در وضعیت بحرانی

سونامی کمبود جمعیت توطئه دشمن است/ سمنان در وضعیت بحرانی

سمنان- امام جمعه سمنان بابیان اینکه ایجاد سونامی کمبود جمعیت از توطئه‌های استکباری است، گفت: استان سمنان از نظر جمعیت جوان در وضعیت بحرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه سمنان به میزبانی مصلای امام این شهر ضمن بیان اینکه پدیده سالمندی یکی از مواردی که کشور را به طور جدی تهدید می‌کند، ابراز داشت: با نگاهی به آمار به خوبی درک خواهیم کرد که جمعیت مسن بیشتر از جوان است.

وی ضمن بیان اینکه ناباوری یکی از عوامل مؤثر در کاهش جمعیت جوان طی سال‌های اخیر بوده است، افزود: آمار بالای طلاق و بالا بودن سن ازدواج دیگر ارکان علت‌های کاهش جمعیت هستند که می‌بایست برای حل آنها به سرعت اقدامات فوری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه سمنان هم از جمله مناطق بحرانی دارا بودن جمعیت سالمندی است، ابراز داشت: می‌بایست زمینه ازدواج آسان و ترویج سن مناسب ازدواج در دستور کار قرار گیرد.

مطیعی ضمن بیان اینکه دشمن برای کاهش فرزندآوری دیگر کشورها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی داشته است، تصریح کرد: برای خنثی سازی توطئه استکبار باید به تولید نسل اهمیت بیشتری در کشور داده شود.

وی ضمن بیان اینکه دولت مشوق‌هایی را برای زادآوری تصویب کرده است، افزود: از آنجا که این مشوق‌ها قانون است لذا در اجرای آن باید پیگیری بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 6109046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha