۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۱۵

در صحن شورای شهر مطرح شد؛

زندان گرگان نیازمند خدمات شهری/ ۸ زندانی آزاد شدند

زندان گرگان نیازمند خدمات شهری/ ۸ زندانی آزاد شدند

گرگان- معاون اداری و مالی زندان های گلستان گفت که باید به زندان های به شکل یک شهرک و یک محله نگاه شده و به زندانیان خدمات شهری ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه دویست و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان به ریاست سیدمحمد مرتضوی و با حضور سایر اعضا و مدیران شهرداری گرگان برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس شورای شهر گرگان ضمن تسلیت ایام فاطمیه، تأکید کرد که مراسم این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

در ادامه نامه فرمانداری گرگان در خصوص ایراد به مصوبه جابجایی ردیف بودجه (به مبلغ ۲۷ میلیار تومان) از عمرانی به جاری قرائت شد که مقرر شد در این زمینه بررسی بیشتری صورت گیرد.

جلسه امروز میزبان خانواده داغدیده گرگانی بود که از قصاص قاتل فرزند خود گذشته بودند.

سید محمد مرتضوی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه فرهنگ گذشت بسیار مهم بوده و باید آن را ترویج کرد، گفت: علیرغم آنکه شرعاً و قانوناً قصاص حق این خانواده بود اما آنها ترجیح دادند که عملی که افضل است را انجام دهند.

معاون اداری و مالی زندان های گلستان هم در این جلسه از آزادسازی هشت زندانی از زندان های گلستان طی امروز خبرداد.

حمید وسکویی با اشاره به تصویب ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان توسط شورای شهر گفت: باید این مصوبه اجرایی شود.

وی همچنین تصریح کرد: سه هزار زندانی در زندان گرگان وجود دارد و با توجه به این جمعیت، باید آن را مانند یکی از محلات گرگان در نظر گرفت و خدمات شهری به آنها ارائه داد.

وسکویی همچنین خواستار ارائه خدمات دیگر برای افرادی که در زمینه صلح و سازش اقدام می‌کنند مانند در نظر گرفتن خودرو و غیره شد.

وی بیان کرد: تیم رضایت شاکی استان گلستان به لحاظ اخذ رضایت از اولیای دم حرف اول را در کشور می زند و ۸۲ درصد اخذ رضایت از شکات حاکی از رتبه اول گلستان در کشور است.

وسکویی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۵ فقره اخذ رضایت داشتیم، گفت: تیم رضایت شکای، ستاد دیه و شورای حل اختلاف ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از زندان های گلستان از ابتدای سال تا خرداد ماه آزاد شدند.

مسگر، عضو شورای حل اختلاف گرگان هم با تأکید بر اینکه زندان را باید به یک شکل یک شهرک دید، گفت: اگر در زمینه اصلاح یک نفر کار کنیم قطعاً به اصلاح عام می انجامد.

وی بیان کرد: موضوعات اجتماعی بر گُرده همه ما است و باید در راستای حل مشکلات اقدام کنیم.

کد خبر 5123685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha