۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸

مدیرکل هواشناسی البرز:

هوای البرز برای گروه‌های حساس ناسالم است

هوای البرز برای گروه‌های حساس ناسالم است

کرج - مدیرکل هواشناسی البرز گفت: آسمان امروز استان کمی ابری تا نیمه‌ابری، همراه با مه رقیق و افزایش آلاینده‌ها بوده و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه ناپایدار بسیار سرد در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن از اواخر وقت چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه بارش شدید برف، وزش باد شدید و لحظه‌ای، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه و مه‌آلودگی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه این شرایط کل استان البرز را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: شرایط موجود باعث کاهش میدان دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها و سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی حین و پس از فعالیت سامانه خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی البرز خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم از توقف در دامنه کوه‌ها به دلیل سقوط بهمن و بارش برف خودداری شود و کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز کنند.

آلاینده‌ها افزایش می‌یابند

وی با بیان اینکه آسمان امروز البرز کمی ابری تا نیمه‌ابری، همراه با مه رقیق و افزایش آلاینده‌ها بوده و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۱۳ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا صفر درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.

بهارونداحمدی بیان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی بوده و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.

وی در پایان به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما صفر درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5124881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha