عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد؛

ردپای آل سعود و آل نهیان در انفجارهای بغداد

ردپای آل سعود و آل نهیان در انفجارهای بغداد

عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق گفت: ردپای آل سعود و آل نهیان در دو انفجار واضح و مشهود است. باید وزیر کشور به دلیل اهمال امنیتی مورد بازخواست قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق عراق به انفجارهای تروریستی امروز بغداد واکنش نشان داد.

وی افزود: اهمال امنیتی و دلمشغولی سیاسی دولت عراق سبب انفجارهای تروریستی امروز بغداد است. سرویس‌های اطلاعاتی عراق باید تمام اهتمام و تلاش خود را برای اطلاع از جزییات ماجرا، به کار گیرند.

از سوی دیگر سعد السعدی عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق گفت: ردپای آل سعود و آل نهیان در دو انفجار واضح و مشهود است. باید وزیر کشور به دلیل اهمال امنیتی مورد بازخواست قرار گیرد.

وی افزود: دولتی که در تامین امنیت و تامین معاش مردم عراق ناتوان است، چه خیری دارد. حشد شعبی و مقاومت در برابر منافع آمریکا و متحدانش در عراق ایستاده‌اند.

از سوی دیگر محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق هم اعلام کرد: تروریست‌ها مجدداً به دنبال بی ثباتی هستند. ما از کشته و زخمی شدن شماری بر اثر دو انفجاری که منطقه شلوغی را در پایتخت عراق هدف قرار داد، شوکه شدیم.

وی افزود: آنچه رخ داد گواهی خطرناک است که تروریست‌ها به دنبال بی ثباتی و هدف قرار دادن امنیت جمعی هستند.

الحلبوسی گفت: حفظ امنیت مسئولیت جمعی است و همه باید اقدامات پیشگیرانه برای حمایت از شهروندان انجام دهند.

کد خبر 5127559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      0 0
      دولت عراق بایددستگاه های امنیتی رابسیج کندودلایل قوی بدست آورده بانیروهای پرتوان حشدالشعبی می توانددرزمان اندک پاسخ محکمی به خرمگس ها بدهدتاسرعقل بیایندودوروبرشیرهادریوزگی نکنندودنبال نوکریشان برگردند
    • علی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
      0 0
      افزایش حوزه نفوذ با جنگ تا حدودی قابل دستیابی است و بقیه راه باید با تعامل و دیپلماسی با دشمنان منطقه ای و جهانی تداوم یابد، منطق ما و اینکه چگونه بتوانیم با دشمنان منطقه ای و جهانی خود به تعامل برد-برد برسیم میتواند حوزه نفوذ ما را به حداکثر برساند، برقراری صلح در منطقه به نفع اقتصاد ما نیز میباشد
    • ابو نوری IQ ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      آمریکا برای ماندن در عراق داعش را مجددا به میدان فرستاد. داعش ساخته و پرورده آمریکا و اسرائیل و سعودی و امارات و بحرین و اروپاست. ادعای آمریکا و سگان دیگر مبارزه با داعش یک سیاه بازیست و مردم این حیله و نیرنگ آنها را فهمیده و دیگه گول نمیخورند. آمریکا اگر با زبان خوش از عراق خارج نشود با چکمه و ذلت
    • علی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
      0 0
      اگر با عربستان به یک درک متقابل برسیم تا منطقه را میان خود تقسیم کنیم یا با ایجاد دولت های ائتلافی در کشورهایی که محل اختلاف ما و و عربستان است بتوانیم منطقه را مشترکا اداره کنیم و به حوزه نفوذ یک دیگر احترام متقابل بگذاریم مشکلات امنیتی و اقتصادی منطقه حل خواهد شد و همگی از این شرایط سود میبریم