۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹

فرماندار گرمسار:

۳ مطالبه قضائی مردم گرمسار در سفر آیت‌الله رئیسی منعکس شد

۳ مطالبه قضائی مردم گرمسار در سفر آیت‌الله رئیسی منعکس شد

گرمسار- فرماندار گرمسار با اشاره به انعکاس سه مطالبه قضائی مردم این شهرستان در سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان گفت: ساختمان جدید زندان و رفع مشکلات پروژه آب‌رسانی از مهم‌ترین مطالبات بود.

سعید متقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به استان سمنان و مصوبات این سفر اظهار داشت: درخواست‌ها و مطالبات مردم گرمسار در قالب نامه‌ای مطرح‌شده است که پیگیری ساختمان جدید زندان گرمسار ازجمله این مطالبات بود.

وی افزود: این در حالی است که در دو شهرستان استان سمنان ساختمان جدید زندان احداث‌شده و جابه‌جایی صورت گرفته اما گرمسار با توجه به وضعیت موجود از این طرح بی‌بهره است.

فرماندار گرمسار با اشاره به اینکه مشکلات حقوقی و قضائی شش واحد صنعتی مشکل‌دار نیز در این نامه پیگیری شده است، افزود: پیگیری مشکلات حقوقی پروژه سد نمرود و آب‌رسانی BOT نیز در این نامه مطرح‌شده است.

متقی در ادامه با اشاره به اینکه در سفر وزیر راه و شهرسازی مشکل ۷۶ واحدی ایوانکی در مراحل نهایی قرار دارد و به‌زودی تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: مبحث گردشگری در روستای ایستگاه بنه کوه و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در منطقه ایستگاه بنه کوه در سفر کوتاه معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به این شهرستان پیگیری شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه اتصال خط ریلی راه‌آهن حرم تا حرم در مسیر قم – گرمسار ازجمله پروژه‌های اولویت‌دار این شهرستان است که در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان پیگیری شد، بیان کرد: این طرح توسط وزیر راه و شهرسازی تصویب‌شده و اجرای آن می‌تواند ترافیک ریلی تهران را تا حد زیادی کاهش دهد.

فرماندار گرمسار با تأکید بر اینکه افتتاح این پروژه بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه دانشجویان و کارگران را رفع می‌کند، تصریح کرد: ۳۵ کیلومتر خط ریلی موجود است و ۱۲۰ کیلومتر باید از گرمسار تا قم ریل‌گذاری شود.

متقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای سفر به قم از طریق خطوط ریلی، مردم ناگزیرند ابتدا به تهران سفر کنند و سپس با قطار به مقصد قم حرکت کنند اما با اجرای این پروژه مردم از ایستگاه راه‌آهن گرمسار به قم سفر می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری برای توقف قطار تهران – مشهد در ایستگاه گرمسار در دستور کار است، ابراز کرد: ارائه تسهیلات برای اشتغال و بازتوانی کمک‌معیشت روستاییان تحت عنوان تبصره ۱۶ از دیگر اقدامات مهم فرمانداری در ۹ ماه ابتدای سال جاری است.

فرماندار گرمسار با اشاره به اینکه سهمیه این شهرستان ۸۵۰ میلیون تومان بود، یادآور شد: نه‌تنها تمام این اعتبار جذب‌شده بلکه تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان این سهمیه افزایش‌یافته و تسهیلات مذکور با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت‌ساله به متقاضیان پرداخت شد.

متقی در ادامه از افتتاح چهار پروژه آب‌رسانی به روستاهای سنرد، کهک، قاطول و غیاث آباد در پویش الف. ب ایران در سه‌شنبه این هفته خبر داد و گفت: پروژه آب‌رسانی به روستاهای کهک و سنرد با حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط دو هزار و ۴۰۰ متر خط انتقال بااعتبار سال جاری به میزان پنج هزار میلیون ریال و جمعاً ۱۱ هزار میلیون ریال در دهه فجر افتتاح می‌شود.

کد خبر 5129373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha