۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

لرستان میزبان یک رویداد ملی در حوزه قرآن و عترت خواهد بود

لرستان میزبان یک رویداد ملی در حوزه قرآن و عترت خواهد بود

خرم‌آباد- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: تا پایان دولت، میزبانی یک رویداد بزرگ و مهم ملی به لرستان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالهادی فقهی زاده امروز سه شنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، گفت: استان لرستان همواره از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت و آزمون‌های سراسری این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه این استان با فرهنگ غنی و بزرگان فرهنگی و دینی اش در کشور زبانزد است، گفت: لرستان هم در شکل گیری انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته و با تربیت شخصیت‌های بزرگی همچون آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله طاهری خرم آبادی، علامه شهیدی و … در کل کشور شاخص است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مؤسسه قرآنی فعال در لرستان مشغول به ارائه خدمات قرآنی هستند و نیاز است ضمن تقویت این مؤسسات، زمینه فعالیت سایر مراکز نیز فراهم شود.

فقهی زاده، افزود: حق لرستان در کشور بسیار بیش از این است و ما در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآن و عترت در این استان تمام ظرفیت خود را به کار خواهیم گرفت.

وی، تاکید کرد: در همین راستا مقرر شده که تا پایان دولت میزبانی یک رویداد بزرگ و مهم ملی به لرستان واگذار شود که تجربیات گذشته به خوبی نشان داده این ظرفیت در استان موجود است و لرستان به خوبی از پس اجرای این برنامه برمی آید

معاون استاندار لرستان نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضران، گفت: لرستان مردمی ولایتمدار، شیعه و اصیل دارد که همواره پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده‌اند و نیاز است علاوه بر خدمات شایانی که نظام تاکنون در این استان داشته، نگاه مسئولین کشور به لرستان بیشتر باشد.

محمود ثمینی، افزود: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول یک سال گذشته برنامه‌های موفق و مؤثری را به اجرا درآورده که بیانگر ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای استان است.

وی، تصریح کرد: در زمینه فرهنگی نیازمند برنامه ریزی دقیقی هستیم تا بتوانیم نقشه‌های دشمنان نظام را خنثی کرده و گستره فرهنگ دینی و اسلامی خود را در سایر مناطق نیز بسط دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه حق لرستان در زمینه توسعه بسیار بیشتر از موقعیت امروز است، تاکید کرد: عقب ماندگی‌های تاریخی لرستان از مقابله و ایستادگی این مردم در برابر طاغوت نشأت می‌گیرد و لرستان در دوران دفاع مقدس خاکریز دوم جبهه‌های جنگ بوده است و در زمینه نیروی انسانی از ظرفیت‌های ویژه ای برخوردار است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه استان بیش از گذشته بهره گرفت.

کد خبر 5131254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha