۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز:

صبر و طاعت باعث موفقیت مومن در زندگی می شود

صبر و طاعت باعث موفقیت مومن در زندگی می شود

شیراز - مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز گفت:اگر می‌خواهیم ضرر از زندگی دور شود باید صبر کنیم، در جامعه امروز می بینیم که انسان‌هایی که اهل صبر هستند در زندگی خود ضرر نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا حدائق ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید طلاب مدرسه علمیه خواهران معصومیه از مدرسه علمیه منصوریه، معنای صبر را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید، صبر به معنای شکیبایی به خرج دادن و تحمل داشتن در برابر امتحان‌های الهی است، وقتی انسانی در هنگامه امتحان قرار می‌گیرد باید شکیبایی به خرج دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین رسول‌الله (ص) در ادامه روایت خود می‌فرمایند صبر نیز دارای مراتبی است، که یکی از آن صبر در مصیبت‌ها است، البته گریه بر اهل‌بیت (ع) از سر رحمت و رأفت است.

این استاد حوزه بابیان اینکه یکی دیگر از مراتب صبر، طاعات است، تصریح کرد: انسان مؤمن باید در طاعات الهی صبور باشد، برخی تا مقداری درد زانو احساس می‌کنند، این‌گونه بیان می‌کنند که می‌توانیم نشسته نماز بخوانیم، ازاین‌رو صبر در طاعت یکی دیگر از مراتب صبر است.

این کارشناس مسائل دینی و مذهبی صبر در معصیت را یکی دیگر از مراتب صبر دانست و گفت: انسان نباید فریب شیطان را بخورد اگر می‌خواهیم ضرر از زندگی دور شود باید صبر کنیم، هنگامی به جامعه امروز رجوع می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که انسان‌هایی که اهل صبر هستند در زندگی خود ضرر نمی‌بینند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز گفت: هم اکنون این حوزه علمیه با توجه به برگزاری طرح تمرکز گرایی در حوزه علمیه سطح استان فارس، حوزه علمیه منصوریه نیز مختص به سطح ۲ و ۳ و درس خارج است، که امروز در این حوزه علمیه بیش از ۳۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به تاریخ مدرسه علمیه منصوریه بیان کرد: این مدرسه در سال ۸۶۰ هجری قمری بنانهاده توسط امیر صدرالدین محمد دشتکی بنانهاده شده است.

حجت الاسلام حدائق در ادامه با تصریح اینکه واقف مدرسه علمیه منصوریه از علمای بزرگ زمان خود بوده‌اند، اضافه کرد: مرحوم امیر صدرالدین محمددشتکی و غیاث‌الدین منصورتمکن مالی خوبی داشته‌اند، ازاین‌رو موقوفاتی را برای این مدرسه در نظر گرفته بوده‌اند.

کد خبر 5131364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha