۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۵

معاون بنیاد مستضعفان اعلام کرد؛

فعالیت اقتصادی بنیاد مستضعفان در ۹ ماهه ۹۹/ تحقق جهش تولید

فعالیت اقتصادی بنیاد مستضعفان در ۹ ماهه ۹۹/ تحقق جهش تولید

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با تشریح جزئیاتی از فعالیت‌های اقتصادی این بنیاد در سال ۹۹، تاکید کرد: شرکتهای زیرمجموعه بنیاد در ۹ ماهه امسال موفق شدند جهش تولید را محقق کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد اتابک در تشریح عملکرد بنیاد مستضعفان طی ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۹ اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در سال جهش تولید، با اتخاذ سیاست‌هایی برای ارتقا توان تولیدی شرکت‌های زیرمجموعه اش، موفق شد میزان تولید و فروش خود را نسبت به بودجه پیش بینی شده در ۹ ماه ابتدایی سال، ۳۳ درصد افزایش دهد و تولید و فروش شرکت‌های بخش اقتصادی وابسته به بنیاد مستضعفان نیز در این مدت، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، رشدی ۶۴ درصد داشته‌اند.

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه میزان و مقدار تولید شرکت‌های بخش اقتصادی وابسته به بنیاد مستضعفان، ۱۲ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است افزود: این افزایش تولید در شرکت‌های بنیاد مستضعفان به معنای محقق شدن جهش تولید در سال جاری است.

وی با اشاره به صادرات محصولات تولید شده در بنیاد مستضعفان و ارزآوری این شرکت‌ها برای کشور گفت: در بخش صادرات نیز شرکت‌های بنیاد مستضعفان با وجود تمام محدودیت‌های داخلی و بین المللی، نسبت به ۹ ماهه سال ۹۸، توانستند با حفظ میزان صادرات سال گذشته، به ارزآوری کشور کمک کنند.

اتابک با بیان اینکه طی ۹ ماه نخست امسال، علاوه بر رشد تولید، بازده فعالیت‌های اقتصادی بنیاد نیز، جهش قابل توجهی داشته است اضافه کرد: در سال ۹۹ بازدهی فعالیت‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی ۶۳ درصدی داشته است.

معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان ادامه داد: این جهش بازده در حالی محقق شد که بازده حقوق شرکا و صاحبان سهام شرکت‌های بنیاد نیز بیش از ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، طی ۹ ماهه ابتدایی امسال، نسبت بهای تمام شده به فروش در کل شرکت‌های بنیاد مستضعفان نیز به میزان ۵.۳ درصد کاهش یافته که این کاهش، نشانگر صرفه جویی و کنترل هزینه‌ها در مقیاس تولید است.

کد خبر 5131381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
      0 0
      استاندارد سازی خط تولید و استاندارد سازی روش فرایندهای تولید در کنار افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف انرژی و نیروی کار و همچنین بازاریابی موثر و ممنوعیت واردات کالاهای مشابه از خارج می تواند به جهش تولید کمک کند، تکمیل زنجیره های تولیدی و ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی و واردات نیز راه گشاست