۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱

وابسته فرهنگی ایران در لاهور خبرداد؛

وبینار بازخوانی شخصیت صدیقه طاهره(س) برگزار می‌شود

وبینار بازخوانی شخصیت صدیقه طاهره(س) برگزار می‌شود

دیدار مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور با مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بانوان لاهور به تصویب برگزاری دو وبینار مشترک از جمله وبینار بازخوانی شخصیت حضرت صدیقه طاهره (س) ختم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جعفر روناس مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با خانم فلیحه زهرا کاظمی مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بانوان لاهور در خصوص برگزاری مشترک دو وبینار دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار خانم کاظمی با معرفی دانشگاه و ارائه خلاصه‌ای از سوابق علمی و فرهنگی گروه زبان فارسی، جمهوری اسلامی ایران و به ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را حامی و همراه همیشه دانشگاه در امور علمی و فرهنگی دانشگاه خواند و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های فیمابین تداوم و توسعه یابد.

در ادامه دیدار، مسئول خانه فرهنگ بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و تسری آن به سایر حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی تاکید کرد. همچنین  جعفر روناس برای برگزاری دو وبینار مشترک با موضوع؛ بازخوانی شخصیت صدیقه طاهره(س) در نقش آفرینی زن مسلمان در عصر حاضر و بررسی تطبیقی شاهنامه و جرجینامه؛ آثار حماسی دو کشور، را پیشنهاد داد که مورد توافق قرار گرفت.

همچنین در این دیدار برگزاری سمینار بررسی جایگاه زن در آثار علامه اقبال لاهوری و حکیم ابوالقاسم فردوسی  و تاسیس اتاق مولوی شناسی مطرح شد که مقرر شد موضوع بررسی و امکان سنجی شود. در پایان دیدار از اتاق‌های ایرانشناسی و فردوسی شناسی بازدید به عمل آمد.

کد خبر 5132073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha